ה-Air-Free קונספט של ברידגסטון
ב-2005 השיקה מישלן הצרפתית את ה-Tweel, צמיג – או נכון יותר: גלגל שלם – בעל תכונות צמיג ממולא אוויר מוכרות, אך ללא אוויר. ה'טוויל' הוגדר בשעתו כפרויקט ניסיוני ויחסי הציבור שליוו את ההשקה זכו להד תקשורתי נרחב. למרות זאת, למעט הבטחה חגיגית של נאס"א לעשות בו שימוש באחת מרכבי החלל העתידיים שלהם, הוא נותר כרעיון נחמד בלבד ולא יותר מזה.
עתה משיקה ברידג'סטון היפנית צמיג מהפכני משלה, המבוסס על טכנולוגיה דומה לזו שכבר ראינו בטוויל, אך עם הבדל מהותי אחד: לטענת דוברי החברה מדובר בקונספט בשל לייצור ומכירה, מה שמעלה את הסיכויים לראות באמת צמיג שונה משהכרנו ב-100 השנים האחרונות במכוניות החולקות איתנו את הכבישים. השכבה החיצונית בצמיג – זו הבאה במגע עם הכביש – עשויה מחומר דומה לחומר ממנו עשויים הצמיגים המוכרים, קרי – סוג של גומי עמיד בשחיקה עם רמת גמישות כזו או אחרת. רצועת הגומי הדקה מולבשת על חישוק העשוי עשרות חישורים הנתונים שתי וערב, העשויים מחומר פלסטי גמיש הניתן למחזור, כאשר חלקו המרכזי של הגלגל עשוי אלומיניום, וזאת על-מנת לאפשר חיבור למתלים ולמערכות הבלמים המוכרות. לטענת אנשי ברידג'סטון מדובר בגלגל קל משמעותית מגלגל קונבנציונלי, ניתן למחזור, ואם וכאשר ייוצר בכמויות גדולות דיין – גם יוכל להיות זול מגלגלים בקוטר וברוחב מקבילים המוכרים כיום.
אם אכן הגלגל נטול האוויר של ברידג'סטון יגיע לייצור סדרתי המוני, אין ספק שמדובר בתחילתה של מהפיכה בתחום. נקווה רק שלא יישאר כקוריוז או גימיק חביב כקודמו לרעיון מתוצרת מישלן.