כל קשר בין התמונה לכתבה מקרי בהחלט
ה-GT הכחולה עוצרת בחריקת צמיגים. הוא יוצא ממנה בנונשלנט, סיגריה בזוית הפה, פחית משקה ביד אחת ומאפה פיצה ביד השנייה. "מה הסיפור?" אני שואל אותו וממשיך, "גם אני אוהב לנהוג ולבצע להטוטי גלגלים, אבל כאן?!"
"שמע גבר", הוא אומר לי ולא עוצר, "תמיד תנהג הרבה יותר מהר ממה שנראה לך הגיוני. עדיף שההפתעות יגיעו מולך ולא מאחורייך. חשוב לזכור – כל אחד יכול לתת גז בקו ישר, גברים אמיתיים לא בולמים לפני פניות. זה נכון גם לגבי מחלפים ופניות בתוך העיר. אם יש לך מכונית עם הנעה אחורית והרבה כ"ס הסתדרת. אין דבר שמרשים בחורות ברמזור יותר מסחיפת כוח יפה, ארוכה ומעשנת צמיגים. ובהקשר הזה חשוב מאוד לנהוג עם חלונות פתוחים. קל יותר לחלק כרטיסי ביקור שלך או לזרוק בדלים של סיגריות תוך כדי החלקות בעיר.
"הכלל ברור. ככל שאתה מרוכז יותר אתה פחות כשרוני ו'טבעי'. אם ניקח פניה נתונה, אז זה מגניב לעשות אותה מעבר למגבלות ובווירטואוזיות יתרה. אבל, ואת זה לא הרבה יודעים, עדיף עוד יותר לעשות אותה תוך כדי שיחת טלפון עם סגריה בקצה הפה, פחית משקה בין הברכיים ומאפה פיצה ביד. ככה אתה יוצא נייג'ל מנסל של העם. גבר שבגברים. ובכלל, אין שום הוכחה שתפעול עם שתי ידיים על גלגל ההגה הופך אותך לבטוח יותר או מהיר יותר. קרלוס סיינז בעצמו צוטט בעניין זה מספר פעמים. ומה שטוב לאלוף העולם בראלי טוב גם לך.
אלוף ישראל / טור אישי
צילום: תומר פדר
"סע תמיד עם אור גבוה. אתה נהג רציני. בשביל לנהוג במהירויות שלך צריך לראות לאן אתה נוסע. זכור למלא 20 PSI יותר בצמיגים האחוריים של רכבך. נטייה להיגוי יתר היא תופעה רצויה. מכוניות נייטראליות עם קץ בדמות תת היגוי טרמינלי מקפץ ורועד לא צריכות להיות מיוצרות כלל. גם לעניין הזה יש סימוכין מעולם הראלי. פרק את פילטר האוויר מהמנוע של רכבך. אולי תאבד כמה כ"ס אבל רעשי היניקה יכניסו אותך למוד הנכון. כן, אפילו כשאתה חוזר גמור ומרוקן מבילוי לפנות בוקר. זה הזמן שנהימת יניקה טובה תוציא ממך את הנהיגות הטובות ביותר שלך.
"זכור! ידית בלם היד היא חברתך הטובה ביותר. כשהכול אבוד היא יכולה לקבוע אם תגמור את המכונית שלך לחלוטין או תסתפק בפגיעה במתלה האחורי. מיותר לגמרי להשקיע בתקינות מכאנית של הרכב שלך. ברגע שהבנת שאוטו טוב זה אוטו שמפתיע את הנוהג בו בכל רגע נתון, ושנהג טוב זה נהג שיודע לטפל בכל הפתעה, אנחנו מעריכים פחות ופחות מתלים, משאבות בלם, צמיגים, סינכרונים בגיר. כל אלו מיועדים לסבתות שרוצות להגיע הביתה בשלום.
"אפרופו גיר – אתה נוסע ברכב אוטומטי?! חובה עליך להגיע להיכרות מאוד אינטימית עם הגיר המותקן ברכבך. אל תתבייש לתפעל אותו ידנית, גם אם הוא משמיע קולות מחאה, זכור את מטרתה האמיתית של הנהיגה – להגיע כמה שיותר מהר למחוז חפצך. הידעת?! גירים אוטומטים מגיבים מצוין לגז ביניים בהורדת הילוך. אור ירוק?! אל תהסס להניח אותו בסרק להעלות טורים לשמיים ואז במכה אחת להנחית אותו ל-D. שמור על דוושת הגז לחוצה עד הרדיאטור בכדי לייצר את האפקט הרצוי. מה הוא האפקט הרצוי? שכולם ידעו איזה נהג-על אתה. זינוק מהמקום חייב להתבצע בצורה אגרסיבית שתבהיר את העניין הזה לכולם.
אלוף ישראל / טור אישי
צילום: תומר פדר
"מוזיקה זה עניין של טעם, אבל שום דבר לא אומר שאתה אוהב ויודע לנהוג כמו traveling without moving של JK. יש שם גם סימפולים של V12 של למבוריגיני שאלאניס מוריסט כנראה לא תוכל להוציא אף פעם. חשוב שכולם מסביב יזהרו ממך ולא יתעסקו איתך על הכביש. לך לעומת זאת מותר להתעסק עם כולם. בכביש המהיר, לדוגמא, אתה חייב לשאוף להיות במהירות המירבית של רכבך בכל רגע נתון. כל האמצעים כשרים בענין הזה. גם אם את חייב לעבור מילימטרים ממכונית אחרת ועל השוליים – אל תדאג. הם מזהים את היכולת שלך מרחוק והם מעריכים אותך ואת הכישורים שלך. גם כשתסמן לך ניידת מהשול או בנסיעה אל לך להפסיק מרדיפה אחר המהירות המירבית של רכבך. גם השוטרים הם בני אדם וגם הם מחזקים את ידיך בדרך אל המהירות המרבית הנכספת.
"חשוב בכל מקום ובכל זמן לקחת את הקו הנכון. בין אם זה באיילון או ברוטשילד, לקו הנכון יש חלק חשוב מאוד בתורת הנהיגה ובחיים שלך. הולכי הרגל, רוכבי אופניים ואופנועים, בעלי עסקים, נהגי אוטובוסים. כולם מודעים לעניין הזה והם שואפים לסייע בידך. בוודאי תשים לב כשהם מנופפים אלייך בידים כשאתה חולף, מאותתים לך ואפילו צופרים לאות הזדהות. הם מעריצים אותך. הם רוצים להיות כמוך, הן רוצות להיות איתך. והכי הכי חשוב לזכור.. לצפור! כל הזמן לצפור... "
הוא המשיך לדבר. שמתי לו 50 שקל ביד, מלמלתי משהו על מסלולי קרטינג ורצתי למקלט הקרוב. גבר גבר. רוצח בפוטנציה. אלוהים אדירים.