מה תבחרו?
אם אתם משפחה קטנה, כלומר זוג עם ילד או שניים, ומחפשים רכב חדש ייתכן וכדאי לכם לצאת קצת מהקופסה, ולעבור לקופסה מסוג אחר. מכיוון שאתם ישראלים, סביר להניח שהמחשבה הראשונה שלכם היא על משפחתית קומפקטית, כמו יונדאי i35 או פורד פוקוס. אבל מיקרוואן כמו קיה סול או טויוטה ספייס ורסו עשוי להיות לא רק שימושי יותר, אלא זול ויעיל יותר לרכישה ואחזקה עבורכם.
מיניוואנים קטנים, או מיקרוואנים, היא קטגוריה שנולדה אחרי ההצלחה המסחררת של המיניוואנים הקומפקטיים בהובלת רנו סניק (ובישראל מאזדה 5). אם הקומפקטיים מבוססים על משפחתיות (כמו רנו מגאן ומאזדה 3), הרי שהמיקרוואנים מבוססים על סופרמיני כמו טויוטה יאריס וסקודה פאביה, אבל מציעים מרכב מוגדל במיוחד לגובה. הממדים הללו תורמים לגישה נוחה מאוד לתא הנוסעים, במיוחד למי שצריך להכניס זאטוט למושב בטיחות. תא המטען בדרך כלל קטן יחסית על הנייר, אבל תודות לגובה מציע מקום נדיב גם למטען וניתן להגדלה על-ידי קיפול הספסל האחורי או חלקו.
אז אילו מיניוואנים קטנים נמכרים בישראל?
במקום משפחתית: מיקרוואנים קטנים ומרווחים
צילום: מנהל
אופל מריבה (בקרוב)
המיקרוואן של אופל גדל בדור הנוכחי (הקודם לא שווק אצלנו), והוא מהגדולים מסוגו. מנגד, הוא גם צפוי להיות מהיקרים ביותר כשיגיע בקרוב, וככל הנראה יופנה, לפחות בתחילה, בעיקר לשוק המוניות.
גרסאות: 1.7 ליטר דיזל, 100 כ"ס, אוטומטית שישה הילוכים.
מחיר משוער: 150,000 שקל.
במקום משפחתית: מיקרוואנים קטנים ומרווחים
צילום: מנהל
היאריס ורסו היה אחד המיקרוואנים הראשונים בשוק הישראלי, ואחרי שנות היעדרות הוא חוזר תחת השם ספייס ורסו (ובשמו הבינלאומי: ורסו S). עדיין עם פלטפורמת היאריס (החדשה הפעם, כמובן), ועם אחד מנתוני זיהום האוויר הנמוכים ביותר בשוק הישראלי (לרכב ללא הנעת כלאיים).
גרסאות: 1.3 ליטר, 99 כ"ס, אוטומטית רציפה.
מחיר: 110,000 שקל לגרסת הבסיס.
במקום משפחתית: מיקרוואנים קטנים ומרווחים
צילום: מנהל
הוותיק שבחבורה, אך כזה שעדיין לא נס ליחו. הנוט מציע עיצוב שמרני יחסית לקטגוריה ומראה את גילו במיוחד בתא הנוסעים הפשוט לתחושה, אבל בסך הכל מדובר עדיין ברכב נוח ותחרותי, והמחליף עדיין לא הושק.
גרסאות: 1.6 ליטר, 110 כ"ס, אוטומטית ארבעה הילוכים.
מחיר: 108,500 שקל לגרסת הבסיס.
במקום משפחתית: מיקרוואנים קטנים ומרווחים
צילום: מנהל
האח הגדול של ה-C3, עם העיצוב הביזארי ותנוחת הישיבה הגבוהה. הפיקאסו מרווח, נוח ונעים, אך מוצע רק עם תיבות הילוכים ידניות. מנגד, יש גם גרסת דיזל חסכונית מאוד.
גרסאות: 1.4 ליטר, 95 כ"ס, ידנית חמישה הילוכים; 1.6 ליטר דיזל, 90 כ"ס, ידנית חמישה הילוכים.
מחיר: 100,000 שקל לבנזין, 110,000 שקל לדיזל.
במקום משפחתית: מיקרוואנים קטנים ומרווחים
צילום: מנהל
עוד ותיק בשוק, והפעם מצ'כיה. לרומסטר עיצוב עם פיצול אישיות, שנראה כאילו הורכב משתי מכוניות שונות. נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים לא מבריקים, אבל לרומסטר מנוע בנזין מודרני וחסכוני והוא מהנמכרים ביותר בישראל (בעיקר לציי רכב). מוצע גם בגרסת כאילו-שטח (בלי היכולת, עם המראה) שמכונה סקאוט.
גרסאות: 1.2 ליטר טורבו, 105 כ"ס, ידנית חמישה הילוכים או רובוטית שבעה הילוכים; 1.6 ליטר דיזל, 90 כ"ס, ידנית חמישה הילוכים.
מחיר: 101,000 שקל לבנזין בסיסי, 122,000 שקל לדיזל, 124,000 שקל לסקאוט.
במקום משפחתית: מיקרוואנים קטנים ומרווחים
צילום: מנהל
המתחרה הקוריאני מציע עיצוב נאה ומרווח טוב בתא הנוסעים, ותא מטען מעט קטן אך עדיין שימושי. הוא עבר רענון קוסמטי קל לאחרונה, שכלל הוספת תיבת שישה הילוכים אוטומטית ומנוע חזק יותר.
גרסאות: 1.6 ליטר, 126 כ"ס, אוטומטית ארבעה הילוכים (בקרוב 140 כ"ס, שישה הילוכים); 1.6 ליטר דיזל, 128 כ"ס, אוטומטית ארבעה הילוכים.
מחיר: 115,000 שקל לבנזין בסיסי, 127,500 שקל לדיזל.