הקונספט XIV 1 מרמז על SUV קומפקטי בסדר הגודל של ניסאן ג'וק שיגיע בעוד כשנה לייצורבפברואר השנה הושלמה רכישת סאנגיונג הקוריאנית על ידי מהינדרה ההודית, ויצרנית הרכב הקוריאנית המוכה ולמודת העליות והמורדות החלה להתייצב. עם הזרמת ההון ההודי הנדרש הפשילו הקוריאנים שרוולים ועתה הם מכריזים על תוכניות מרחיקות לכת עבור סאנגיונג; במהלך 5 השנים הבאות מתכוונים בסאנגיונג להפוך ל"יצרנית הרכב המקורית והבולטת ביותר בקוריאה" עם תוכניות להשיק עוד 4 מכונית חדשות עד שנת 2016.
מה בתוכניות?
סאנגיונג, למי שלא בקיא בהיסטוריה הדרום קוריאנית, החלה כיצרנית ג'יפים ברישיון עבור הצבא האמריקאי שנכח במדינה, עוד ב-1962. החברה נולדה כתוצאה ממיזוג שתי יצרניות רכב קוריאניות שנוסדו ב-1954 וב-1962 והיא הפכה בקוריאה עם השנים לשם נרדף למומחית ברכבי שטח, מערכות הנעה כפולה וכלי רכב לעבודה (משאיות, טנדרים, רכבי שטח ואוטובוסים).

עד כאן היסטוריה היצרנית על רגל אחת כעת נספר על עתיד החברה אשר חושפת את תוכניותיה להפוך לשחקנית משמעותית בתעשיית הרכב העולמית וזאת תוך 5 שנים בלבד. כך הודיעו פאוואן גואנקה ולי יו-איל – מנכ"ל ויו"ר של סאנגיונג בהתאמה, בהודעה משותפת.
התוכניות כוללות גידול משמעותי בכמויות הייצור ושתי התחנות שצוינו הן שנת 2013, שעד אז בכוונת החברה לייצר לפחות 160,000 מכוניות בשנה ושנת 2016, אז אמור מספר זה לטפס עד לכדי 300,000. את שנת 2011 מקווים בסאנגיונג לסיים עם ייצוא של כ-75,000 מכוניות, כאשר עד לחודש אוקטובר מדובר בגידול של כ-65% ביחס למכוניות שיוצאו אל מחוץ לגבולות קוריאה ב-2010. בשנתיים הקרובות בכוונת סאנגיונג להעביר 5 דגמים מתיחת פנים עמוקה ויסודית כאשר במקביל, יצטרפו עד לשנת 2016 עוד 4 דגמים חדשים לגמרי להיצע, בכלל זה כלי רכב חשמליים. עוד סיפרו המנכ"ל ויו"ר סאנגיונג על הידוק שיתוף הפעולה בין סאנגיונג לחברה-אם ההודית, הבא לידי ביטוי במשאבים רבים המופנים לצורך פיתוח ותכנון מכוניות חדשות, אך גם בייצור דגמי סאנגיונג (קוראנדו ורקסטון, בשלב זה) בהודו – עבור השוק המקומי. מהינדרה הוא קונצרן רכב הודי ענק שיסיים ככל הנראה את שנת 2011 עם מחזור מכירות הקרוב ל-5 מיליארד דולר, כך שהגב הפיננסי רחב ואיתן למדי. כמובן שהתוכניות מגובות במעשים ובסאנגיונג נערכים בתקופה הקרובה לבנייה מחדש של מבנה החברה ומפעליה, במטרה לייעל את הייצור, לחסוך בעלויות ולהתמקד במספר מוצרים קטן מבעבר, אך במלוא הפוקוס.

בסאנגיונג ימשיכו להתמקד באופן מסורתי ב-4x4 אך כמובן שלא רק. גם אצלנו הכרנו כבר את הניצנים הראשונים לתנופת סאנגיונג החדשה, בדמות הקוראנדו המצודד והטנדר החדש SUT-1, ואליהם אמור להצטרף בתחילת 2013 קרוסאובר קומפקטי חדש לגמרי שימוצב מול ניסאן ג'וק. סאנגיונג מקמצים בפרטים אך ממה שהוצהר – ובעיקר דלף – מתקבלת תמונה של ליין רחב יחסית ומלא למדי; לפחות 2 מכוניות כל-חשמליות ו/או היברידיות תושקנה ב-4 השנים הקרובות, אחת מהן ככל הנראה קומפקטית. הקונספט WZ מרמז על סדאן/לימוזינה גדולה ומפוארת, שככל הנראה גם תחליף כל מיני ואריאציות על בסיס מרצדס עתיקות המוצעות בשוק המקומי ויחד עם זאת יפנה אל עבר אירופה וארה"ב, מה שיהפוך דגם כזה – אם וכאשר – לחשוב מאין כמוהו. גם כאן אין פרטים רשמיים כלשהם, וניאלץ עוד להמתין.