יו"ר פיאט – נשיא התאחדות יצרניות הרכב האירופיות
יו"ר ומנכ"ל פיאטקרייזלר), סרג'יו מרקיונה, מונה לתפקיד נשיא התאחדות יצרניות הרכב האירופיות (ה-ACEA). מרקיונה, שאחראי לאחד ממהלכי ההשתלטות המסקרנים ביותר של העשור האחרון, שבסופם הפכה פיאט לבעלת הבית של קרייזלר, יידרש לנווט את ה-ACEA באחת התקופות הקשות ביותר שידעה – ולקראת משבר כלכלי המאיים לפקוד את אירופה כולה. לפי ההערכות בתעשיית הרכב, יצרניות הרכב האירופיות צפויות להתחיל להרגיש ביתר שאת את סממני המשבר בשנה-שנתיים הקרובות, לאחר שלוש שנים בעייתיות ממילא.
מרקיונה יחליף בתפקיד נשיא ההתאחדות את דיטר זטשה (יו"ר דיימלר, יצרנית מרצדס). "שנת 2012 צפויה להיות שנה מאתגרת, במיוחד אם אי-היציבות בגוש היורו לא תטופל", כך על-פי הנשיא החדש, שהוסיף כי ההתאחדות תצטרף לטפל בשלוש בעיות עיקריות בתקופתו: מדיניות הייצור האירופית, השינויים בדרישות האיחוד האירופי בנושא תחבורה ידידותית לסביבה (תחבורה בת קיימא) ותקנות המסחר הבינלאומי.
מרקיונה, 59, נחשב כיום לאחד מבכירי תעשיית הרכב החשובים והמוערכים ביותר בעולם. מאז התמנה לתפקיד מנכ"ל פיאט בשנת 2004, יצרנית הרכב האיטלקית עברה ארגון מחדש, והפכה מיצרנית מפסידה הנמצאת בסכנת סגירה לשחקנית מרכזית בשוק האירופי. מהלך ההשתלטות היעיל שביצע בשנת 2009 על קונצרן קרייזלר פושט הרגל, הוביל לכך שגם לאחר שמכירות הרכב באירופה נפגעו אשתקד בגלל המשבר (במיוחד באיטליה, מהשווקים החשובים ביותר של פיאט), הקונצרן האיטלקי מצליח לעמוד על רגליו תודות להתאוששות חברת הבת האמריקנית.