טויוטה. מקבלת מנועי דיזל גרמניים
עכשיו זה רשמי: טויוטה וב.מ.וו חתמו על הסכם שיתוף פעולה, שצפוי לקדם את כל אחד מהצדדים בתחומים בו הוא חלש - טויוטה תזכה לגישה למנועי הדיזל המתקדמים של ב.מ.וו עבור השוק האירופי התחרותי, ואילו הגרמנים יסתייעו ביפנים בפיתוח רכבי כלאיים ומכוניות חשמליות.
הסכם שיתוף הפעולה, עליו דיווחנו כבר בשבוע שעבר, יכלול פיתוח משותף של טכנולוגיות מצברים מתקדמות, ובעיקר של מצברי ליתיום-יון. טכנולוגיה זו הוטמעה כבר בדגמי טויוטה וב.מ.וו, אך עדיין מציבה אתגרים בפני היצרניות עקב עלותה הגבוהה. טויוטה, המובילה כיום בייצור רכבי כלאיים, משתמשת בעיקר במצברי ניקל מטל גדולים וכבדים יותר, בעוד שב.מ.וו לא מציעה עדיין רכב כלאיים סדרתי בסגנון הפריוס של טויוטה, ונמצאת בעיצומו של פרויקט פיתוח מכוניות חשמליות, תחום נוסף בו תוכל להסתייע בידע של טויוטה. שתי היצרניות לא מפרטות איזו מערכת מצברים תושק לבסוף, באילו מכוניות היא תותקן ומתי זה יקרה.
בינתיים, טויוטה מודיעה כי במסגרת שיתוף הפעולה, היא תוכל לעשות שימוש במנועי ב.מ.וו כבר משנת 2014. היצרנית היפנית תתקין את מנועי הטורבו-דיזל בנפח 1.6 ו-2.0 ליטר של ב.מ.וו בדגמיה הנמכרים באירופה, זאת בכדי לנסות ולשפר את מעמדה ביבשת. בשוק האירופי מעדיף כיום מנועי דיזל על-פני בנזין, ולמרות שמערכת הכלאיים של טויוטה מציעה תצרוכת דלק דומה למנועי דיזל ורמות זיהום נמוכות יותר, היפנים התקשו עד עתה לכפר על היעדרם של מבחר מנועי דיזל באמצעותה. רכישת מנועי ב.מ.וו תאפשר לטויוטה להציע מבחר כזה במהירות, ובעלות פיתוח מינימלית.