הונדה מייקרו קומיוטרעם ממדים של סמארט אך מקום לשלושה ומנוע חשמלי קטן מגלה הונדה צוהר אל העתיד – כפי שהיא רואה אותו. הונדה Micro Commuter מצוידת במנוע חשמלי בהספק של כ-22 כ"ס הניזון מסוללת ליתיום-יון של 3.3 קילו-ואט/שעה המספיקים למהירות מרבית של למעלה מ-60 קמ"ש – מעל ומעבר לנדרש ברוב השטחים העירוניים – שדות המחיה הטבעיים לקונספט שכזה. אל אותם 60 קמ"ש מרביים לא תידרשנה יותר מ-7.4 שניות מה שגם מבטיח השתלבות בטוחה ויעילה בתנועה. גם זמן ההטענה של המצבר עת יתרוקן – משקע החשמל בקיר – מהיר מאוד ועומד על שעה אחת בלבד.
הונדה מייקרו קומיוטר – 3 בקפסולה אחת
צילום: מנהל
אז מה מעניין בקונספט החדש של הונדה, שטרם ראינו? האמת שלא ממש הרבה. אל הסעיפים היותר חדשניים נמנה את היכולת לשנות את פני המרכב ובכלל זה את יחידות התאורה מלפנים ומאחור באמצעות הסלולארי או מחשב הרכב. עוד חביבה היא סוללה נפרדת הנטענת באמצעות אגירת כוח הבלימה ומשמשת להפעלת כל יתר מערכות הרכב הדורשות חשמל, למעט המנוע עצמו. הסוללה דנן קומפקטית בממדיה וניתן להסירה בקלות ולהוציאה מהרכב לטובת כל שימוש שיעלה בדעתכם עם מצבר: הפעלת מחשב נייד, הטענת טלפונים, תאורה וכיו"ב.

בכדי להשיג את הסטנדרטים האווירודינאמיים המצופים ממכונית בעתיד מחופים הגלגלים והגחון, לטובת זרימת אוויר חלקה יותר. כמובן שאין מראות – מה שמעוצב כמראה אך ללא המראה עצמה היא בעצם מצלמה המעבירה תמונה אל צג הממוקם לפני הנהג. זה האחרון אגב, יושב במרכז כשמאחוריו צמד המושבים הנוספים, וסביבתו מזכירה יותר קפסולת אסטרונאוטים בחללית מאשר רכב הנע על הכביש. הביטו למשל את מוטות ה'ג'וי סטיק' המחליפים את הדוושות וגלגל ההגה ותבינו למה הכוונה.
הונדה מייקרו קומיוטר – 3 בקפסולה אחת
צילום: מנהל
בהונדה כנראה באמת מאמינים בתצורה הזו – קרי: רכב עירוני זעיר וחשמלי – כאופציה ריאלית לרכב עירוני עתידי, והמייקרו קומיוטר מצטרף ללא מעט רעיונות שינוע לנוסע אחד, שניים או שלושה שהונדה משתעשעת בהם מזה אי-אלו שנים. אנו ככל הנראה קרובים מאי פעם לראות משהו שבאמת ייוצר, ואז נוכל לראות האם כל העתידנות המדהימה הזו תמצא דרכה אל הכביש, או שנצטרך להמשיך ולחכות.