MG6פרסמתם השנה באופן מאסיבי את MG למרות שהותר לכם למכור רק 360 מכוניות.למה עשיתם זאת?
"ההסתכלות על המותג MG הינה רחוקת טווח. אנחנו בונים קשר עם יצרן מוביל בסין שחברת האם שלו, סאיק, עתידה לייצר השנה 4.5 מיליון כלים עם עלייה של 50% לעומת השנה שעברה. מצד שני אנחנו לוקחים מותג שנולד ב-1924 ונעלם לתקופה ארוכה מהשוק המקומי, ואנחנו רוצים להחזיר אותו למודעות. ב-2011 הייתה לנו כמות מוגבלת של מכוניות בגלל הקונפליקט עם משרד התחבורה. זה הביא למעשה לכך שיצאנו למסע פרסום שמתחלק על מעט מכוניות וזה בוודאי לא כדאי לכשעצמו. אבל זה היה מהלך של מודעות נטו לקראת הגעת הדגמים החדשים של MG. היה צריך להודיע שהמותג חזר לחיות. ויש גם את אותן 360 מכוניות שנרכשו ונעות על הכביש, אנחנו רוצים שהציבור יזהה אותן".

האם חששתם מ"גניבה" של המותג על ידי יבואן אחר?
"אף פעם לא הרגשתי כך עם היצרן הזה. כל מילה שלו הייתה בסלע. הקשר איתו הוא רב-ממדי ולא רק בשיווק. מבחוץ זה נראה אולי כניסיון קיבוע, אבל היצרן אפילו לא יודע כמה עולה לנו המסע. מה שמעניין אותו זה זרימת הקשר ושביעות הרצון של הלקוחות. צריך לזכור שאנחנו שוק מערבי ראשון שהוא מוכר לו, ומעניין אותו לראות האם הלקוחות אוהבים את המוצר".

מה למדתם מהשנה הראשונה של MG בארץ?
"ברור שזה מביא הכרות מעמיקה של הצד הטכני ומערכות החלפים. צריך לזכור שזה יצרן שונה ממה שאנו מכירים, כי בתחום הייצוא הוא חדש לגמרי וצריך לחבר אותו לכלים. מצד שני בתוך ה-360 מכוניות שנמכרו יש לנו הרבה עסקאות פרטיות עם לקוחות שהגיעו בגלל המלצות של קונים אחרים. זה אומר שהמכונית עושה עבודה טובה".

מה מצב המוכנות של הלקוח הישראלי למכוניות סיניות?
"ראינו שיש הססנות לגבי מוצרים סיניים והקהל בישראל עדיין לא מבדיל בין צעצוע מהפיראט האדום לבין מחשב של לנובו. הציבור קצת מבולבל מבחינה זו ולא יודע האם סיני זה טוב או לא. ברכב יש מוצרים סיניים טובים יותר ופחות, והישראלי נוטה לקטלג את כולם בצורה אחת. ציי רכב והחברות מאוד מופתעים מהמותג הזה ואנחנו מרגישים חלוצים וסוללי דרך, כי ברור שהמותג הבא שיגיע משם יזכה לפחות פקפוק. זה נכון גם לגבי המוסדות, למשל משרד התחבורה שם חששו ממכונית שבאה מסין. אני מניח שזה היה כך גם עם המכוניות הראשונות מיפן וקוריאה".
 
מנכ
צילום: מנהל
MG350
 
חברת המזרח מתחילה בשיווק כלים סיניים. האם זה עוזר או מפריע?
"זה טוב. אני מקווה שהתעשייה הסינית תהיה כאן מהר ומאמין שתוך עשור לכל יבואן גדול יהיה מותג סיני. השאלה היא מתי הם יעברו ליצוא, כי כעת אין להם באמת צורך בכך. אבל ככל שיהיו כאן יותר מותגים כך אותו דימוי מקובע יפתח להרבה פרטים. כמו שלא מסתכלים על פולקסווגן וב.מ.וו באותה דרך ואומרים שניהם גרמנים, כך יהיה עם הסינים. ההתקבצות של כל הסינים על הכתפיים שלנו אינה טובה. אנחנו רוצים לבלוט ביניהם".

מה הצעד הבא שלכם?
"אנחנו מתכוונים להתחיל לשווק בינואר 2012 את ה-MG350. זו מכונית סינית ראשונה שעומדת בתקינת יורו 5. היא תהיה מאוד מאובזרת, בדיוק כמו ה-550, ואני חושב שהיא תתקבל בפתיחות גדולה יותר גם כי כאן לא תהיה בעיה של כמויות. אין לי ספק שהשגרירים שלנו שנוסעים ב-550 יכינו את הקרקע".

עד כמה המכונית הזו חשובה?
"צריך לזכור שמאז 2001 אין לנו סדאן, וזה אומר שאנחנו מוותרים על חלק מהותי מהשוק. אז לנו זה מאוד חשוב. עם אורך של 450 ס"מ, מנוע 1.5 ליטר ותא מטען ענק אנחנו מביאים מוצר שהשוק הרחב אוהב ואנחנו יכולים לעשות קפיצה גדולה מבחינת הכמויות. אני מאמין שהיא תקבע תקן חדש בענף המוסדי בזכות האבזור העשיר ויש לנו הזדמנות גדולה מבחינת המותג. זה יהיה השלב האחרון בו נהיה עם דגם אחד בלבד".

כמה מכוניות כאלה אתם מתכננים למכור?
"בשנה הראשונה כ-1,000, בשנייה 2,000. אנחנו שמרנים אבל מעדיפים להיות זהירים ונוכל גם להוסיף".
 
מנכ
צילום: מנהל
MG550
 
ומה יקרה עם ה-550?
"היא חייבת לקבל יורו 5 וזה אומר שהם חייבים להשקיע סכום גדול באשרור. זה אמור לקרות לקראת סוף 2012. אני חושב שהם ירצו גם לראות שה-350 נקלטת ושאין בעיות בגלל מוצאה, ואז הם יאשררו אותה ויכנסו במלוא העצמה".

האם אתה מרגיש שזה מפריע למכונית?
"הפסקת ייבוא תמיד מפריעה, אבל זה קרה לנו בעבר ב-C5 והתגברנו על כך".

ומה הלאה? לכמה דגמים תגיעו?
"אנחנו מדברים כרגע על עוד שלושה דגמים שעשויים להגיע בשנים הקרובות. מדובר ב-MG6, MG3 וה-SUV. כדאי לזכור שהם אמורים להיות מיוצרים בלונגברידג' בריטניה, וזה יקל מאוד את נושא התקינה. זה גם ייטיב עימנו בכמה מישורים כי זה יגיע למודעות המקומית גם דרך העולם ואפילו דרך מועדוני MG".

אנחנו רואים שבבריטניה הכינוי לדגמים הוא עם ספרה אחת ואילו אצלנו זה מספר כמו אצל ROEWE שבסין. האם צפויה האחדה?
"עדיין לא ברור. אנחנו מרגישים את השינוי שהם עוברים גם כאן ויכול להיות שהם ייקחו החלטה".

איך אתם מתכוננים לפרוס את הרשת של MG?
"בגלל שמדובר במותג חדש, אנחנו רוצים לשמור את הכל בידיים שלנו. לכן כרגע המכוניות יטופלו במרכזי השירות שלנו בתל-אביב, חיפה, בני-ברק וירושלים. אולם המכירות החדש שיפתח ברחוב יגאל אלון בתל-אביב יהיה נקודת המכירה היחידה. זה מעט, אבל אנחנו רוצים להתקדם בצורה מבוקרת כדי לשמור על התדמית. כמובן שבהמשך, כשיהיו חמישה דגמים, נקים רשת, אבל זה עוד מוקדם".
מנכ
צילום: מנהל
MG6, גרסת 5 דלתות של MG550
 
 היכן אתה רואה את MG ממוקמת בשוק בעתיד? האם היא תהיה חשובה לכם מ-PSA?
"פיג'ו-סיטרואן עוברים תהליך של בין-לאומיות אז הם יהיו הרבה יותר רלוונטיים וחשובים לשוק מבעבר. לגבי MG אין לנו כרגע שאיפות מטורפות בנתחי השוק. אני רוצה להאמין שנגיע לאזור 10% בפלחים בהם נתחרה ושואף להראות שם כשחקן לגיטימי".

היו לכם בעיות עם משרד התחבורה בצד הסיני. האם זה כבר מאחוריכם?
"אני מרגיש שזה נגמר. משרד התחבורה פתח את העיניים ועשה פעולות אמיתיות בפתיחות לשוק הרכב, והגעת ה-350 תהיה יותר חלקה. גם אנחנו עבדנו בצורה שונה כשהגיעה ה-550 ועם ה-350 אנחנו יודעים בדיוק כיצד היא תגיע, מה שלבי התקינה, ומתי הניירות יונחו. גם מצידנו השיתוף גדול יותר כי כנראה כשמביאים מותג חדש יש פחד וחוסר הכרות. וככל שמודעים יותר למה שיגיע הדברים עוברים חלק יותר".