אחת הבעיות הבסיסיות בתעשיית הרכב קשורה במשקל; קל להיזכר בערגה בגולף של פעם, למשל, ששקלה הרבה מתחת לטונה (לבטח Mark I) – שזה הרבה פחות מהגולף הנוכחית. אז היה הרבה יותר פשוט, הרבה יותר קל, יותר זול – אבל לא ממש יותר בטוח. מה לעשות, ושפע המערכות ברכב, מערכות הבטיחות, שיטות הבנייה הכוללות אזורי ריסוק ומיגון, גודל החישוקים והצמיגים (לטובת עוד אחיזה) ועוד כהנה וכהנה בלית ברירה מעלים את נתון המשקל למעלה. במקביל נלחמות היצרניות על חיסכון במשקל של כל מה שניתן, אבל עדיין מדובר בחומרים ובשיטות ייצור שמייקרות את המכוניות מדור לדור. איך שלא נסתכל על זה, כנראה שזהו תהליך בלתי נמנע, שכן אנחנו רוצים גם בטיחות מרבית וגם משקל נמוך והכל במחיר זול. היש פתרון? ובכן, קונספט עליו עובדים מהנדסי מרצדס אולי מסמן את השינוי.

מגזין הרכב הגרמני Auto Bild מדווח בגיליונו האחרון על עבודה חשאית המתבצעת בחדרי החדרים במרצדס שאת תוצאותיה אנו אמורים לראות כבר ב-2015. מדובר במכונית סלון עתידית העשויה ברובה מקרבון – סיבי פחמן. מדובר במכונית בסדר גודל פחות או יותר של ה-E קלאס הנוכחית אשר תשקול 1,300 ק"ג בלבד – מדובר על דיאטה של 350-400 ק"ג לפחות ביחס ל-E קלאס המוכרת. בנוסף, המרכב אמור להציע חוזק גבוה משמעותית ממרכב הפלדה והפח הנוכחי, ברמה שתאפשר תכנון ובנייה שונים מהמקובל כיום. למשל, קורת ה-B האמצעית נדרשת כיום לחיזוק המרכב בעיקר בשל וכאשר הדלתות פתוחות, וכבסיס לצירי ומנגנוני הנעילה. בדגם העתידי – המכונה כרגע E superlight – לא תהיה קורה מרכזית והדלתות תיפתחנה בהזזה לצדדים. זה לא רק מגניב עיצובית או גימיק חביב, מדובר בחיסכון בחלקים נעים, במבנה לחיזוק המגביל כניסה ויציאה, באילוץ הנובע מגודל הדלתות הנדרש ועוד. למעשה סיבי הפחמן כה חזקים ונוחים לעיצוב עד כי ניתן יהיה לוותר על לא מעט קורות וחלקים במרכב שכיום מהווים חלק בלתי נפרד ממבנה של מכונית, בעיקר לצורכי חיזוק ותמיכה.
את המשקל הקל דנן יניע מנוע תא דלק בשילוב מנוע חשמלי שיצרו יחד כ-200 כ"ס המביאים אותנו לנקודה נוספת; המשקל הנמוך יאפשר שימוש במנועים קטנים, קלים, חסכוניים ומתישהו גם זולים משמעותי מיחידות הכוח המקובלות כיום להנעת רכב בסדר גודל שכזה. אנשי 'אוטו בילד' מדווחים כי לצד יחידת הכוח המשולבת תוצענה גם יחידות כוח קונבנציונליות יותר, בהן היברידיות, בנזין ודיזל. לפי אותו הדיווח תמשיך מרצדס E-קלאס המוכרת תמשיך להיות מיוצרת (מן הסתם נראה עד אז דור חדש או מתיחת פנים לדור הנוכחי) לצד ה- E superlightובקנה גרסאות ודגמים נוספים על טהרת סיבי הפחמן שכרגע כל הידוע הם השמות האפשריים: B Clever וסדרה SCS חדשה. יהיה קל.