השוק הישראלי התקרר באוקטובר
איגוד יבואני הרכב פרסם היום (ד') את דו"ח מסירות הרכב לחודש אוקטובר, ממנו ניכרת התקררות משמעותית בשוק הרכב המקומי. בחודש אוקטובר נמסרו 14,741 מכוניות חדשות, זאת בהשוואה ל-20,259 בחודש המקביל אשתקד צניחה של 27%. מראשית השנה ועד סוף אוקטובר נמסרו 193,314 מכוניות חדשות, עלייה של תשעה אחוזים בלבד בהשוואה לשנה שעברה, הפער קטן ביותר שנרשם השנה לעומת 2010. נתונים אלה ממחישים מדוע יבואניות הרכב נדרשות לפרסומות ומבצעים רבים כל-כך, במטרה לשכנע את הישראלי להגיע לאולמות התצוגה לפני תום השנה הקלנדרית.
בחודש אוקטובר יונדאי המשיכה להוביל את טבלת המכירות, עם 1,869 יחידות ו-27,843 מראשית השנה. באופן מעניין, פורד רושמת זינוק אדיר במכירות באוקטובר, עם 1,407 מסירות בעיקר תודות לתחילת השיווק של פורד פוקוס החדשה. במקום השלישי בטבלה החודשית ניצבת קיה, שממשיכה להרשים עם 1,209 יחידות, לפני טויוטה (1,068) ושברולט (886). אחריהן ניתן למצוא את סוזוקי (877 יחידות), בעוד שמאזדה ממוקמת הרחק מאחור עם 784 יחידות.
מראשית השנה, במקום השני אחרי יונדאי ממשיכה להחזיק מאזדה (19,124 יחידות), בהפרש שככל הנראה כבר לא ייסגר מטויוטה הממוקמת שלישית (16,647 מכוניות). רביעית ממוקמת קיה, עם 13,294 יחידות זינוק של 88% לעומת ינואר-אוקטובר 2010, ובמקום החמישי אנחנו מוצאים את שברולט, שמתחזקת ב-46% ל-12,224 יחידות השנה.
יוקרה: אודי בראש
בפלח היוקרה, אודי ממשיכה להוביל השנה בין היתר תודות לפופולאריות הגבוהה של ה-Q5. חטיבת היוקרה של פולקסווגן צמחה בכ-300 יחידות ל-1,612 השנה, והיא מקדימה את ב.מ.וו עם 955 יחידות, חודשיים לפני המעבר לניהול דלק מוטורס. אחריהן ממוקמות מרצדס עם 787 יחידות (ירידה קלה מ-816 אשתקד), לקסוס שמאבדת מומנטום עם 392 יחידות (406 אשתקד) וקאדילק, שממשיכה לצמוח עם 200 יחידות מול 86 אשתקד.
בפלח הכמעט-יוקרה, וולוו וביואיק רושמות ירידות (837 יחידות לעומת 858 אשתקד לשוודים ו-831 לעומת 998 לאמריקנים), בעוד שאלפא רומיאו גודלת מ-415 מכוניות אשתקד ל-541 השנה. בפלח מכוניות הספורט היקרות פורשה, שתצטרך בקרוב להתחרות במזראטי על ליבם של העשירים הממהרים, דורכת השנה במקום עם 60 יחידות בדיוק כמו ב-2010. זאת, בעיקר עקב ירידה בדגמי הפרטיות (בעיקר ב-911 שמחליפתה בדרך) ועלייה במכירות הקאיין.