קאטרפילר 797Fיצרנית הצמיגים היפנית, ברידג'סטון, משיקה צמיג חדש המיועד למשאית הפועלת בתנאי שטח. לא היינו מציקים לכם עם ידיעה איזוטרית שכזו, בפרט כאשר אותה המשאית ממש לא רלוונטית עבורנו וכאשר עיקר השינויים בצמיג החדש ביחס לקודמו מתייחסים לעובי הדופן ולפרופיל; אבל, לא מדובר בעוד צמיג עם הרכב גומי משעמם או בחתך מהפכני. הצמיג החדש הוא במידות 59/80 R63 שבשפה פשוטה יותר משמען 147 ס"מ רוחב, 402 ס"מ קוטר ומשקל עצמי של 5,775 ק"ג.
לא לרכב – לצמיג.

הצמיגים דנן מיוצרים בפס ייצור מיוחד השייך לברידג'סטון הממוקם בקיטקיושו ביפן, וכמובן רק על-פי הזמנה. לא דווח מה עלות צמיג אחד אבל זה בטח יותר ממחיר משפחתית ממוצעת. הקליינט לצמיג הענק הזה הוא הקאטרפילר 797F.

קאטרפילר 797F הנו דור שלישי למשאית המכרות הגדולה בעולם. בקאטרפילר האמריקאית החלו לייצר את המפלצת ב-1999 עבור מכרות ענק ברחבי העולם. מאז יוצרו כאמור 3 סדרות שנבדלו זו מזו בעוד קצת הספק, עוד טיפה יכולת נשיאה ופחות כמה ליטרים בצריכת הדלק, כמו בכל אבולוציה מודרנית של משאית. אבל, כאן הממדים הם הקטע. שימו לב: האורך עומד על למעלה מ-15 מטר, בסיס הגלגלים מפנה מקום להחנות לימוזינה עם נתון של 7.2 מ' בין הסרנים, הגובה הוא למעלה מ-7.7 מטרים והרוחב למעלה מ-9.5 מטרים. הענק הצהוב שוקל אמנם 261 טון בלבד (ללא נהג, סנדוויץ' וסלולארי) אך מסוגל לשאת מטען של עפר וסלעים במשקל 363 טון. ההינע חשמלי כאשר כגנרטור משמש מנוע שגם נתוניו הם על גבול הדמיון: הנפח הכולל הוא 106 ליטר (106,000 סמ"ק), יש 20 צילינדרים המסודרים בתצורת V וההספק עומד על 4,000 כ"ס. המומנט מסוגל ככל הנראה לעצור את סיבוב כדור הארץ. נפח מיכל הדלק, אגב, הוא כמעט 3,800 ליטר...

בקאטרפילר אין מחיר מחירון לרכב הפנאי המגניב הזה, שכן כל 797F מיוצר על-פי הזמנה ובהתאם למפרט המבוקש על-ידי המזמין, אך הערכות מדברות על "מחיר בסיס" של למעלה מ-5 מיליון דולר.
אז בפעם הבאה שתמצאו עצמכם מקללים בשיא החום בעת החלפת צמיג בפרייבט שלכם, תיזכרו ב-797F וכנסו לקצת פרופורציות. אצלכם לפחות לא צריך מנוף ענק בכדי להרים את הצמיג וגם אם הוא ייפול לכם על הרגל ההשלכות תהיינה קצת שונות...