קייטרהם באפריל 2011 רכשה קבוצת המרוצים של לוטוס את קיית'רהאם ובכך הושלם סוג של מעגל היסטורי וחזרה למקורות; קייטרהם רכשה את שמה בייצור הלוטוס 7 האגדית לאחר שרכשה את הזכויות לייצור הספורטיבית הקלילה מקולין צ'פמן, מייסד לוטוס, ב-1973. ראשי לוטוס – הנמצאת בבעלות פרוטון המאלזית – הודיעו בשעתו על הכוונה להרחיב ולשדרג את ליין הדגמים של לוטוס, במקביל לפיתוח ממשיכת דרך ל-7 המיתולוגית. בפרוטון ראו בקייטרהם הקטנה פוטנציאל שלא מומש עם הצלחה יחסית במכירות – בעיקר באירופה, במזרח התיכון, ביפן ובאוסטרליה – פוטנציאל שגוף גדול ובעל אמצעים יכול למנף ולהזיז קדימה. כמובן שגם לא נעלמה מעיניהם העובדה שהחברה מהעיירה הנושאת את שם החברה בונים מזה עידנים גרסאות מוצלחות למדי של אותה 7 אגדית. בפרוטון החליטו להשאיר את ההנהלה והעובדים של קייטרהם במקומם, וקייטרהם הביאה שמחתה על המהלך בהוצאת 50 גרסאות 'לוטוס' מיוחדות שהתבססו על דגם העל של החברה – ה-Superlight R500, כמובן שב"ירוק לוטוס".

ואכן, זה עתה הודיעה הנהלת פרוטון על רה-אורגניזציה בקייטרהם והפיכתה לזרוע הטכנולוגית של הקונצרן תוך עדכון שמה ל-CTI, ראשי תיבות של Caterham Technology and Innovation. החברה החדשה כבר החלה בתכנון סדרה של מכוניות ספורט חדשות, "אטרקטיביות במחיר ונאמנות למורשת ולגנים של ה-7", כפי שהובטח בהודעה לעיתונות. למעשה מדובר בהזרמת תקציב לפיתוח מכונית חדשה – מקורית – שתיוצר לצד ה-7 הוותיקה, שעליה נשענה למעשה קייטרהם עד כה. יו"ר החברה המחודשת – מארק אדוארדס – ציין שמדובר בתוכנית רצינית, ארוכת טווח עם פירוט לעשר שנים קדימה. לראש פרויקט התכנון של מכונית הספורט החדשה גויס טוני שוט, מי שהיה אחראי ללוטוס אליס המצליחה והוא יהיה האחראי על מכוניות הספורט בחברה. במקביל תעסוק החברה גם במרוצים – כיצד בדיוק לא נמסר. גם לא נמסרו כל פרטים או רמזים אודות המכונית המיועדת, מועדי ההשקה וכו'. טוב לדעת שאייקון כמו הלוטוס 7 המיתולוגית טרם שקע בין דפי ההיסטוריה שיצרנית זעירה כמו קייטרהם עוד תשמיע קולה. נראה ששווה להמתין בסבלנות.