מעצבי הרפליקה המודרנית לקחו את קווי ה-340 מקסיקו, והקצינו אותם על גבול הארט דקו. קשה להישאר אדיש...סדנת הרפליקות ושיפוץ הקלאסיות האמריקאית גאלווינג אמריקה (Gullwing America) התפרסמה הודות לרפליקות האקסקלוסיבות שלה, בעיקר של מרצדס 300SL, המשלבות אלמנטים מן העבר יחד עם טכנולוגיה ושיטות בנייה עכשוויות. בסדנה פרסמו את פרטי הפרויקט הבא שלהם שיהווה הומאז' לפרארי 340 מכסיקו מ-1952, מכונית מירוץ מיתולוגית עם מנוע V12 שנועדה להתחרות במרוץ הפאנאמריקנה. בסה"כ יוצרו 23 יחידות, 11 בלבד מהן על-ידי סדנת ויניאלה – 3 מהן כ'ברלינטה'; Berlinetta באיטלקית היא סדאן קטנה, והכוונה לקופה דו-מושבית, למרות שפה ושם השתמשו בשם זה לתאר תצורות מרכב שכללו מושבים במבנה 2+2. גם הפרארי מבית גאלווינג תהיה ברלינטה, כאשר המרכב של ויניאלה משמש השראה.
שדרגו לי את הפרארי
צילום: מנהל
הפרויקט עליו עובדים בסדנה – אגב, בינתיים על-פי הזמנה מיוחדת של לקוח עשיר – נקרא פרארי 340 Competizione ואנשי הסדנה האמריקאית לקחו אלמנטים שאפיינו כמה דגמי פרארי בעבר, הכוללים כנפיים תפוחות ו"סנפירים" בולטים בסגנון האמריקאי האהוב משנות ה-50', והקצינו את העניין עוד יותר. מיותר לציין שהתוצאה מעוררת תגובות קיצוניות לכאן ולכאן, והאם זה יפה או לא – כל אחד יחליט על-פי טעמו.
כרטרו אמיתי, שוכנת מתחת למרכב טכנולוגיה עכשווית – או כמעט עכשווית. כבסיס משמשת פרארי 456 שהוארכה בין הסרנים אך מנוע ה-V12 בנפח 5.4 ליטר ו-476 כ"ס נותרו בשירות. ביצועים לא פורסמו אך בהתחשב שלהשראה היה מנוע V12 בנפח 4.1 ליטר ו-280 כ"ס בגרסתו החזקה ביותר בשעתו, ושאלו הספיקו כבר אז, ב-1953 ל-282 קמ"ש, יש למה לצפות...

בפנים מוצעים לשני הנוסעים צמד מושבי קרבון עוטפים וחובקים כאשר קשת הגנה מובנית מהווה תפאורה המרמזת משהו לגבי הפוטנציאל. 2 מבין 7 השעונים העגולים מודדים זמן – מחווה למקור שגם צויד ב'סטופרים' – וגלגל ההגה הדקיק הועדף על-פני משהו מודרני ומתקדם יותר, בשם האוטנטיות. מוט ההילוכים יושב בתוך מסילה חשופה, כמו פעם, וכמובן הבחישה היא ידנית ובין 6 מהירויות. צמד ה"אין מושבים" מאחור מנוצל להכיל סט מזוודות שנתפרו במיוחד ועל פי מידה, כיאה למכונית GT האמורה לגמוע מרחקים גדולים, במהירות ובנוחות גבוהה.
שדרגו לי את הפרארי
צילום: מנהל
בדבר אחד יש הסכמה, וזו איכות הבניה וההרכבה של אנשי הסדנה האמריקאית. סעיף זה, הכולל איכות גימור והרכבה ללא רבב, שימוש בחומרים הטובים ביותר ואמנות טכנית מהרמה הגבוהה ביותר; זו שפרסמו את גאלווינג לא רק ברחבי ארה"ב. הסדנה אינה חושפת את המחיר לרפליקת הפרארי האחרונה שלהם, שכאמור תיוצר פעם אחת, ועל-פי הזמנה. מצד שני – אם תגענה הזמנות, ייצרו שם עוד כאלו. אז יש לכם איזו פרארי 456 על בלוקים שתרצו לשדרג? נראה לנו שבגאלווינג אמריקה יצליחו לעזור לכם.