ויז'ן SCRכבר לפני כעשור הוחל בתכנון ובפיתוח ולפני למעלה מ-6 שנים נוצר אב הטיפוס הראשון של הוויז'ן SZR – מכונית-על אמריקאית – אך למרות זאת סביר להניח שמעולם לא שמעתם עליה. הפרויקט, שכותרתו "להציע את מכונית השרירים של האלף הבא מאמריקה", הוא פרי חזונו ויוזמתו של ג'והן מיזומי, איש עסקים, מעצב תעשייתי וחבר הנהלה בחברה שהקים עם שותפים על-מנת לייצר את הוויז'ן דנן. החברה, Vision Industries, ממוקמת בלוס אנג'לס ולטענת קברניטיה הושקעו בה למעלה מ-2 מיליון דולר כדי לייצר את ה"פרויקט". אבל זה אינו מספיק וכעת מחפשים משקיעים נוספים כדי לגלגל את הרכב לדרך.
אנשי ויז'ן מבטיחים כי המוצר בשל לקראת יצור ומספרים כי בכוונתם להציע מכונית-על עם ביצועים ועיצוב ראויים לשמם, בעלות סבירה. על מה הם מדברים? ובכן, הוויז'ן SZR תוכננה לקלוט מנועים עם עד 700 כ"ס – 6.0 ליטרV12 משופר ממקור באווארי – אך הפוטנציאל, כפי שמאמינים בחברה, טמון בגרסאות ה"בסיסיות" בהן מתוכנן לשרת מנוע קורבט זול ו"חלש" יותר: V8 בנפח 6.2 ליטר עם 620 כ"ס. אחד הסודות בנוגע לביצועים הראויים נובע מהמשקל. אנשי ויז'ן מספרים כי הודות לשלדת האלומיניום ולמרכב הקרבון, המשקל העצמי ינוע בין 1,100 ל-1,300 ק"ג. מכאן הם מצפים כי ה-SCR תחצה את קו ה-100 קמ"ש בכ-3 שניות בדרך למהירות מרבית של כ-300 קמ"ש.
אז הבטחות לביצועים יש אבל מה בנוגע לעיצוב? מהתמונות נראית ה-SCR כמכונית תצוגה מביכה משנות ה-80' או ה-90' ולא כמשהו עדכני. חבל.

הרעיון, כאמור, להציע "מכונית שרירים" אינו חדש ויצרניות מכוניות על צצות ברחבי העולם כמעט כפטריות לאחר הגשם. אבל כמו תמיד שאלת השאלות היא המחיר הצפוי למוצר המוגמר, על כך לצערנו אין כעת תשובה.