טראווק טקדרהלא בכל יום קמה יצרנית רכב חדשה, ועוד יותר נדיר למצוא יצרנית כזו שמתחילה את חייה עם רכב שטח דווקא. אבל, זה בדיוק מה שטראווק (Travec) הגרמנית עושה עם הטקדרה (Tecdrah) החדש – רכב שטח פשוט, קשוח, בעל כושר עבירות גבוה, חסכוני ובעיקר – זול.
אם לא שמעתם על טראווק – לא נורא, אך למרות זאת מדובר בשחקן רציני, ידוע ועם גב חזק הן טכנולוגית והן כלכלית בתעשייה. טראווק הנה ספקית לתעשיית הרכב המתמחה בעיקר בחלקי מרכב ושלדה ובכך רכשה ניסיון וידע רבים. החברה מיישמת ברכב השטח החדש שלה טכנולוגיות חדשניות, חלקן לא מקובלות אצל רוב היצרניות, בעיקר בתחום המרכב.

אבל כעת מציגה היצרנית את הטקדרה ומה שמייחד אותו טמון במרכב/שלדה העשוי כאן משני חלקים – מרכב תחתון ומרכב עליון. המרכב התחתון עשוי פלדה, שיטה לאו דווקא מתקדמת במיוחד כשעליו יושב המרכב העליון – מאין "כלוב בטיחות" העשוי צינורות ופרופילים מאלומיניום "מצופה"בפלסטיק, שלמעלה מ-70% ממנו מגיע ממקורות ממוחזרים. למעשה המקבילה הקרובה ביותר לשיטת בנייה כזו נמצאת בעולם המרוצים – אצל מכוניות הראלי. שיטה זו – לדברי אנשי טראווק – מציעה חוזק עצום יחד עם משקל נמוך במיוחד. חלקי הפלסטיק שלמעשה מעניקים את העיצוב והמראה הסופיים של הרכב, קלי משקל (עד 50% בהשוואה ל"פח" המקובל) וזולים יחסית לייצור ולא פחות חשוב – לתיקון והחלפה. הפלסטיקה החיצונית אינה כוללת צביעה – תוספת משקל מינורית אך משמעותית בעלויות; החומר נוצק עם פיגמנט בתוכו, כמו פלסטיק רגיל, עמיד בפני שברים וסדקים הנובעים מחום וקרינת השמש הודות לעמידות גבוהה בפני קרני UV. חלודה, אם כן, היא לא משהו שיש לחשוש ממנו, ואת זה ישמח כל נהג שטח לשמוע. החברה מעניקה לשלדה 25 שנות אחריות בפני חלודה. הטקדרה שוקל, על-פי ההצהרות – בין 925 ל-1,290 ק"ג בלבד, תלוי בגרסה ובאבזור, שזה משקל נוצה בהשוואה לכל רכב שטח אחר. ולא שמדובר בגמד דוגמת סוזוקי ג'ימני, למשל, ששוקל אף יותר מהטקדרה; רכב השטח הגרמני החדש מתהדר באורך כולל של 420 ס"מ (כ-30 ס"מ ארוך מדיפנדר!), ברוחב של 181 ובגובה של 179 ס"מ. נפח ההטענה יכול להגיע עד למעלה מ-1,600 ליטרים.
ההתלהבות שמעורר רכב השטח החדש, בעיקר בגרמניה, לא נובעת רק בשל שיטות ההרכבה והבניה החריגות. גם ההישענות על טכנולוגיה המונית וזולה מעלה את פוטנציאל ההצלחה של היצרנית הצעירה בתחום, בעיקר הודות לשמירה על מחיר נמוך. הטכנולוגיה מגיעה מרנו-ניסאן, למען הדיוק מהחברה-בת הרומנייה דאצ'ה. מהדאסטר מושאלים המנוע 1.6 ליטר בנזין עם 105 כ"ס (לגרסאות ה-2x4 – הנעה קדמית) או דיזל עם 90 כ"ס (ל-4x4), הגיר ומערכות ההינע כמו גם עיצוב הפנים. בגיר, אגב, המוצע כאן כידני, ביצעה טראווק שינוי עם "קיצור" ההילוך הראשון, לטובת יכולות "זחילה" בשטח טכני וקשה לעבירות. המתלה האחורי מגיע מהקאשקאי ולמעשה ניתן יהיה לטפל ברכב בכל מוסך רנו או ניסאן, וזאת בנוסף לרשת המוסכים העצמאית שהחברה מקימה בימים אלו בגרמניה. למרות הרצון להישאר עם מינימום אבזור בכדי לשמור על מחיר נמוך, מצויד הטקדרה בחלונות חשמליים ובמזגן כסטנדרט.
למרות שטרם בוצעו על הכלי נסיעות של עיתונאים, המפרט מבטיח רבות, לא רק בשל המשקל הנמוך אלא גם הודות למרווח הגחון המוצהר העומד על כמעט 40 ס"מ וזוויות הגישה (47 מע') והנטישה (41 מע') המצוינות.
יצרנית חדשה בשטח: טראווק (וידאו)
צילום: מנהל
הטקדרה כבר קיבל תקינה אירופאית ובכוונת החברה להתחיל ולשווקו בגרמניה תחילה, החל מאמצע 2012. טראווק לא מתעתדים להתחיל בשווקי העולם השלישי או בייצור מחוץ לגרמניה על-מנת להצליח להציע רכב שטח זול אך אמין ואיכותי. התוכניות מדברות על הפניית הגרסה בעלת ההנעה האחורית בעיקר לשוק התיירות (השכרה באזורי נופש ובכלל) והכוונה בין היתר לצאת אל מחוץ לגבולות גרמניה למדינות כמו איטליה, צרפת וספרד. מחיר גרסת ה-2x4 הבסיסית צפוי לנוע בסביבות ה-13,000 יורו בלבד. גרסת ה-4x4 מיועדת לשוק רכבי העבודה, החקלאות, היערנות, התשתיות וכו' צפוי לעלות פחות מ-18,000 יורו.