אוואסאקי טריקס 4קאוואסאקי חשפה זה עתה במסגרת כנס סוכנים בפלורידה את גרסת 4-המושבים של הטריקס, רכב העבודה הספורטיבי שלה. תחום רכבי הפנאי מהסוג הזה, הנקרא UTV ('רכב רב תכליתי' בתרגום חופשי) או Side by Side בארה"ב לא מפסיק לחדש ולהתחדש בשנים האחרונות. מהקאוואסאקי מיול המקורי, שלמעשה "פתח" את הקטגוריה כרכב עבודה בסיסי, פשוט וקשוח, עברנו בהליך האבולוציה של כלי רכב אלו דרך כלים ספורטיביים יותר, המיועדים לתת גם ערך מוסף בדמות יכולות פאן כאלו ואחרות, דרך כלים ספורטיביים במוצהר, שהעבודה איתם כבר לא כוללת הובלת מטענים כבדים וגרירת נגררים עמוסים בשטח (פולאריס RZR, קאן-אם קומנדר ועוד יותר הארקטיק-קאט ויילדקאט הקיצוני הן דוגמאות מייצגות), וכלה בצעקה האחרונה בתחום – גרסאות מוארכות לארבעה נוסעים של אותם כלים ספורטיביים.

הנציג הראשון בקטגוריה היה פולאריס RZR 4. יצרניות אחרות – וגם לפולאריס – יש כבר UTV המיועדים לארבעה, אך מדובר בגרסאות ארוכות יותר של רכבי עבודה קשוחים המיועדים... לעבוד (גרסת הטראנס של המיול או הגרסאות הארוכות של הפולאריס ריינג'ר). ה-RZR 4 היה החלוץ להציע אטרף, ביצועים ספורטיביים ויכולות גבוהות בשטח ל-4. שוק הפנאי העצום בארה"ב קיבל את ה'רייזור' לארבעה בהתלהבות, והטפטוף הופך אט אט למבול. קאב קאדט האמריקאית חשפה זה מכבר גרסה משלה לנושא – עדיין כקונספט בלבד – והנה מגיעה גרסתה של קאוואסאקי לנושא, כאמור הטריקס 4 – וברור שזו לא המילה האחרונה.
בקאוואסאקי מדגישים שבטריקס 4 לא מדובר רק בהארכת השלדה והמרכב והוספת צמד מושבים, אלא בתכנון ופיתוח שלדה חדשה הכוללת גם קשתות הגנה חדשות וחיזוקים נוספים שאמורים לאפשר ביצועים ספורטיביים וקרביים מאוד בשטח גם לארבעה. המנוע הוא כמו בטריקס – V-טווין בנפח 750 סמ"ק – וגם בו טיפלו מפתחי הכלי, המבטיחים תוספת הספק של 15% ביחס לטריקס הרגיל, לשניים. המנוע – עם הספק שניתן להעריכו סביב ה-80 כ"ס – מעביר את כוחו אל הגלגלים באמצעות ואריאטור לפי דרישה, הכל באבחת מתג חשמלי: הנעה אחורית, הנעה כפולה או הנעה כפולה עם דיפרנציאל קדמי נעול, מה שאמור להבטיח יכולת עבירות מרשימה ביותר.

פרטים מלאים עוד לא פורסמו אך מחירים – כן. הגרסה הבסיסית של הטריקס 4 עולה בארה"ב 13,400 דולר. מחיר הגרסה המאובזרת עומד על 15,200 דולר וכולל בין היתר תוספת של היגוי חשמלי. אצלנו? כנראה שלא, שכן גם הטריקס ה'רגיל' לא עבר תקינה ומשם מה חוקי התעבורה אצלנו רואים בכלים המוארכים דוגמת הטריקס 4 'רכב תפעולי', שיכול לנוע רק במתחמים סגורים או קבועים.