ג'ילי. אחרי וולוו, תקנה גם את סאאב?

ג'ילי, יצרנית הרכב הסינית שרכשה בשנה שעברה את וולוו מידי פורד, מעוניינת לרכוש גם את סאאב – כך על-פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס מפי העיתונות השוודית, שמייחסת את המידע למקור הקרוב לנושא. לפי הדיווח, ג'ילי פנתה למנהלן האחראי להליך הארגון מחדש של סאאב (תחת ניהול בית המשפט השוודי), אליו היצרנית הקטנה נכנסה לאחר שלא הצליחה לגייס כספים לתשלום לספקיה.

לפי המקור, ג'ילי מעוניינת לרכוש את סאאב בשלמותה, במטרה לשים ידה על כושר הייצור והפיתוח של השוודים. לא ברור אם בכוונת הסינים להמשיך ולייצר מכוניות תחת המותג שעזב את מטריית ג'נרל מוטורס בראשית 2010, ומאז מתקשה להתרומם תחת בעלת הבית החדשה, ספייקר ההולנדית (שמאז הקימה חברת אם שמנהלת אותה ואת סאאב בשם סווידיש אוטומוביל,Swedish Automobile). אפשרות אחרת היא שבג'ילי מעוניינים להסב את מפעל סאאב בטרולהטן, שוודיה, להרחבת הייצור של דגמי וולוו, שנראה כי מצבה טוב בהרבה מיריבתה השוודית.
המגעים עם ג'ילי, שקיומם לא אושר רשמית על-ידי אף אחד מהצדדים, מתאפשרים נוכח שמועות לפיהן חברת יונגמן הסינית, שחתמה על הסכם הצהרת כוונות לתשלום 70 מיליון יורו לסאאב (כ-347 מיליון שקל), שוקלת בכובד ראש לסגת מההסכם. לא ברור אם הסיבה לכך היא התנגדות עקרונית מצד הממשל הסיני, לעסקות בהן חברות סיניות פרטיות משקיעות סכומים גבוהים בחברות זרות