סיטרואן C1. חוזרת?
סיטרואן C1, אחותה התאומה של מכונית המיני פיג'ו 107 (אותם מכלולים מכניים אך עם שינויים קלים לחרטום), תחזור לארץ קצת יותר משנה לאחר שגורשה מכאן בצורה מוזרה. מקורות בחברת לובינסקי מאמינים שבמהלך המחצית הראשונה של שנת 2012 תוכל סיטרואן לחדש את מכירת מכונית המיני. כל זאת אחרי שלאחרונה ה-C1 עברה עדכונים, בהם שיפור בנושא ההגנה על הולכי הרגל, הסיבה לשמה נאסר שיווקה.
כרגע, מסבירים בלובינסקי, עדיין נותר נושא אחד לטיפול – סוג חדש של גז למזגן הנדרש בתקן האירופי העדכני. אך ביבואנית מאמינים שגם סוגיה זו תיפתר. הקטנה של סיטרואן צפויה לחזור לכאן עם מחיר שינוע סביב ה-60,000 שקל לגרסה הידנית. הדבר יחזק כמובן את נוכחות לובינסקי בשוק המיני המתפתח. ואם ייבוא ה-C1 אכן יאושר, ניתן להניח שגם יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, תחל בשיווק טויוטה אייגו, תאומתן של ה-C1 וה-107.

זה הזמן להזכיר שהבעיה המדוברת של הננסיות הייתה אי עמידה בתקן חדש להגנה על הולכי רגל, שבאירופה מחויב רק במכוניות שיצורן החל אחרי ספטמבר 2010 או בכל המכוניות החדשות מ-2015 ומעלה, ולא בדגמים שייצורם החל קודם לכן. אלא שאצלנו הפרשנות לתקינה הינה שונה, כי משרד התחבורה אינו מבדיל בין מכונית חדשה לגמרי לבין מכונית חדשה בשוק הישראלי שכבר הושקה וקיימת באירופה (כפי שקרה עם ה-C1, שהגיעה אלינו בשלב מאוחר של חייה).