רנו פלואנס

לפני חודשים ספורים סיפרנו לכם על כך שמשפחת רנו פלואנס מתרחבת, עם הצטרפותה של גרסת דיזל עם תיבה כפולת מצמדים, ובקרסו, יבואנית רנו, כבר מודיעים על הוזלת הדגם החדש. וכך, במקום 136,000 שקל, הפלואנס דיזל תעלה בישראל 120,000 שקל (או 130,000 לרמת הגימור הגבוהה). גם הגרסאות הידניות הוזלו, ויעלו 113,000 או 123,000 שקל בהתאמה. מחירים אלה ממקמים את הפלואנס דיזל ברמת מחיר דומה לזו של גרסת הבנזין, מהלך חריג מאוד בשוק הישראלי.

התיבה החדשה משודכת למנוע 1.5 ליטר שמייצר 110 כ"ס ו-24.4 קג"מ. שתי תיבות ההילוכים מציעות שישה יחסי העברה, אך הביצועים יהיו טובים יותר בדגם הידני (11 שניות ל-100 קמ"ש לעומת 12.1 בתיבה הרובוטית כפולת המצמד). ממש כמו בגרסת הבנזין, גם הפלואנס דיזל תוצע בשתי רמות גימור: "אותנטיק" ו"אקספרסיון", שמובדלות בבקרת אקלים עם פתחי אוורור גם מאחור, חיישני תאורה וגשם ובקרת שיוט.

באופן מעניין לא רק שהפלואנס דיזל מוצעת במחיר תחרותי מהמקובל, מה שעשוי להחיות את תחום הדיזל המנומנם מאוד אצלנו (חוץ מבפלח המוניות כמובן), היא גם תציע במקרה של הפלואנס ביצועים לא רעים, מנקודות התורפה העיקריות של המשפחתית הקומפקטית בגרסת הבנזין (1.6). וכצפוי, גם תצרוכת הדלק (21.7 ק"מ לליטר בממוצע בדיזל, 13.3 בבנזין) עדיפה משמעותית.