פורד פוקוסהעניין הרב בהשקת פורד פוקוס החדשה התמקד מטבע הדברים בגרסת ה-1.6 ליטר החשובה במקומותינו, עליה סיפרנו לכם לפני שבועות ספורים. אבל עיון קצר במחירון גילה שניתן לקבל את גרסת ה-2.0 ליטר החזקה יותר משמעותית (170 כ"ס לעומת 125 כ"ס) תמורת 6,000 שקל נוספים בלבד, כלומר ב-126,000 שקל אטרקטיביים. זה בפירוש מפתה למכונית שעל הנייר נראית כמשפחתית החזקה בתחום מבחינת הספק.

שלוש גרסאות המרכב (סדאן, האצ'בק וסטיישן) מוצעות עם המנוע הזה ובמחיר זהה, ולטעמנו לפחות מבחינת יופי הסדאן נותרת מאחור. אבל זה כמובן עניין של טעם אישי.
פורד פוקוס 2.0 ליטר: מבחן דרכים (השקה)
צילום: רונן טופלברג
כמו גרסת ה-1.6, גם האחות החזקה (אבל לא הכי חזקה, כי יש גם 1.6 טורבו עם 182 כ"ס) מוצעת ברמת גימור טרנד (Trend), או בגרסת טיטאניום (Titanium). הגרסה המצוידת (יותר) מאובזרת במושבי ספורט, מערכת משודרגת, צגי מידע שונים, בקרת שיוט, חישוקי "17, חלון גג נפתח, לחצן התנעה, תאורת לד פנימית וריפוד נאה יותר.
מאחורי ההגה אני מופתע לגלות שסביבת הנהג בטיטאניום שונה מהותית מזו שבגרסה הרגילה: הסיבה היא מערכת השמע המשודרגת של סוני, שגוררת שינוי בעיצוב החלק המרכזי ונראית עמוסה מהרגילה. מאידך צגי המידע השונים נראים יותר מתוחכמים, וכך גם בלם היד בצורת Z שממוקם באופן שונה. עוד לא החלטתי אם אני אוהב אותו. כן אהבתי את המושבים התומכים ואת תאורת הפנים העשירה יותר.

אבל למרות שאת גרסת ה-2.0 ליטר טיטאניום פגשתי דווקא במהדורת הסדאן, אהבתי יותר את הסטיישן, שלטעמי לא רק שימושית יותר אלא גם נאה יותר. עניין של טעם, כבר אמרתי?
בתנועה
גרסת ה-2.0 ליטר, לה הזרקה ישירה, היא מהדורה מחוזקת ל-170 כ"ס של מנוע דומה המוצע באמריקה (שם עם 160 כ"ס "בלבד"). היא לא נמכרת במערב אירופה, אך הגלובאליות של הפוקוס החדשה הקלה על העמדתה בתקן הישראלי.
פורד פוקוס 2.0 ליטר: מבחן דרכים (השקה)
צילום: רונן טופלברג
היא מייצרת 20.6 קג"מ בסל"ד גבוה יחסית (4,500), ואולי זו הסיבה שאינה מרגישה שרירית במיוחד בנגיעה הראשונה במצערת. כנראה שיש כאן גם שילוב בין עצלות של התיבה, תגובת מצערת לא חדה, ובעיקר אספקת כוח ליניארית. ואולי וזה קשור לכך שהמנוע היה חדש לגמרי וגם שקט ונטול ויברציות (שזה תמיד טוב).
הרושם הראשוני הוא שתיבת הפאוור-שיפט (מצמד כפול עם שישה הילוכים) איטית מבגרסת ה-1.6, ומעדיפה להישאר בהילוך גבוה. במצב ספורט התגובה עדיפה, אבל גם כאן יהיו פעמים שעדיף לבצע הורדה ידנית. העובדה שתפעול זה מתבצע באמצעות מתג על הבורר אומרת שזו אינה אופציה מלהיבה. אבל למרות האופי הרגוע והאווירה המעודנת, ברור שהפוקוס מסוגלת לקצב יותר מנאה. פורד מדברים על 207 קמ"ש מרביים והאצה למאה ב-9 שניות, וזה אכן מרגיש זריז.
ההיגוי של פורד פוקוס החדשה אמנם מעט פחות חד ומתקשר מבעבר, אך בניגוד לגרסת ה-1.6 כאן יש מנגנון חשמלי שמציע משקל נכון ובשרני יותר מההידראולי. בסופו של דבר, התחושה כאן מדויקת יותר. וכאשר הפוקוס טיטאניום עוטה צמיגי 215/55 עם חישוקי "17, לא תופתעו גם לקרוא שרמת האחיזה גבוהה. אז גם אם היא פחות מהנה לחובב נהיגה ספורטיבית מבעבר, היכולת הדינאמית שלה מצוינת, עם אחיזה גבוהה וריסון מצוין של תנודות המרכב. ההתנהגות הזו אינה באה על חשבון הנוחות, ולפחות לאורך ההשקה הקצרה התרשמנו מנוחות מצוינת ותחושת עומק ותחכום ממערך המתלים.
פורד פוקוס 2.0 ליטר: מבחן דרכים (השקה)
צילום: רונן טופלברג
לסיכום
ב-126,000 שקל, פורד פוקוס 2.0 ליטר נראית כמו לא פחות ממציאה, עם אבזור עשיר (כן, כבר בבסיס), נוחות מצוינת ויכולת דינמית גבוהה.אפילו מחיר של 136,000 שקל לגרסת הטיטאניום הבכירה נראה מצוין.בכל מקרה, הרבה יותר על הפוקוס החדשה תוכלו לקרוא בגליון אוטו הקרוב.