יגואר C-X16 קונספטהחיוך על פניו של איאן קאלום, האיש שאחראי על המהפך החזותי שעברה יגואר ואגדה בעולם העיצוב, מסביר שהוא בהחלט מרוצה מהתגובות שקיבלה מכונית התצוגה החדשה שלו. מדובר כמובן ביגואר C-X16 הנאה, שהגיעה לפרנקפורט בהופעת בכורה.

"הקו הרשמי שלנו הוא שאנחנו בודקים אפשרות לייצר אותה, אם התגובות יהיו טובות. 95% ממנה מעשי, ויש מאחוריה הנדסה אמיתית כך שבהחלט ניתן לייצר אותה. המכונית הזו נוסעת, ולמעשה נהגו בה הרבה יותר קשה ממה שרציתי... ואנחנו מאמינים שאם תגיע לייצור היא תעלה בין 60,000 ל-80,000 יורו. כלומר יקרה מפורשה קאיימן אבל זולה מ-911".
האם זה פער גדול מספיק לעומת ה-XK?
"אני חשוב שכן. אף אחד לא קונה XK רגילה, תמיד מוסיפים עוד 20,000 יורו בתוספות שונות, ואז הפער עומד כבר על 40,000. ה-XK היא יותר GT למרחקים ארוכים, וזו מכונית יותר ספורטיבית שממוקדת בנהג. אז אפשר להפרידן בדינמיקה, ביוקרה ובמחיר".
צילום: מנהל

על מה היא מבוססת?
"ברור שהיא לוקחת משהו מה-XK, נהיה טפשים אם לא ננצל את השלדה הזו. אבל החלק האחורי חדש. מכללי ההנעה דומים, אבל המנוע והתיבה שונים. הפן ההיברידי שלה חשוב, כי הוא נותן ללקוח 'אישור' לקנות אותה, וגם מסייע ליצור ביצועי V8 עם מנוע V6".

יגואר הציפה את פרנקפורט ב-E טייפ קלאסיות. האם יש קשר בין המכוניות?
"יש השנה חגיגות 50 שנים למכונית, ובאופן כללי ברור שבכל פעם שאנו עושים מכונית ספורט היא מוזכרת. אבל המכונית החדשה קשורה לכל הדו-מושביות ההיסטוריות שלנו. כשאתה רואה את ה-E טייפ, ברור שאי אפשר להעתיק אותה. היא חלק משנות השישים ולא מהתקופה הנוכחית. בכל מקרה, אם יש דמיון, זה ב-DNA ובביצוע, ואולי גם בפנסים האחוריים שכנראה יגיעו לעתיד".

האם יהיו ליגואר שתי מכוניות קופה? האם אין זה חסר איזון לעומת הסאלון?

"בתור יצרנית מכוניות ספורט, אנחנו צריכים לדעתי לפחות שתי מכוניות כאלה. אבל אתה צודק שחסר איזון. יש לנו תוכנית גרנדיוזית להגדיל את המבחר, ולהגיע להיצע שקול יותר של שלוש או ארבע סדאן לשתי קופה. אנחנו מאמינים שיש מקום למכונית קטנה מה-XF, אבל זה שוק מאוד תחרותי וזה לא פשוט. מה שברור הוא שאנחנו צריכים מכונית זולה יותר, שתכניס צעירים ליגואר".