מחדשים רישיון נהיגה ועברתם את גיל 40? תבדקו את הראייה
הגעתם לגיל 40 ואתם מחזיקים ברישיון נהיגה? מחודש ינואר הקרוב תידרשו לעבור בדיקת ראייה אחת לעשור, כתנאי לחידוש התקופתי של רישיון הנהיגה. זאת, בעקבות יוזמה חדשה של שר התחבורה, ישראל כץ, שתיכנס לתוקף בשנה הבאה ומטרתה לצמצם את מספר הנהגים בעלי ליקויי הראייה שמחזיקים ברישיון ולא מודעים לסיכון בו הם נמצאים.
התקנה החדשה, שתיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2012, קובעת כי כל נהג שהגיע לגיל 40 ומעוניין לחדש את רישיון הנהיגה שלו, יהיה חייב לבצע בדיקת ראייה. משרד התחבורה ישלח לנהגים הללו הודעה לביצוע הבדיקה, ורק לאחר שתבוצע יישלח חידוש רישיון הנהיגה לביתו. עוד נקבע בתקנה כי נהגים מקצועיים מגיל 60 וכלל ציבור הנהגים מעל גיל 70, יחוייבו בבדיקת ראייה אחת לחמש שנים. נהגים מקצועיים מעל גיל 70 יעברו את הבדיקה אחת לשנתיים.
ממשרד התחבורה נמסר כי את הבדיקות יוכל לבצע כל אופטומטריסט בעל אישור עבודה מטעם משרד הבריאות, והן יוזנו מיידית למחשבי משרד התחבורה. במידה ויימצאו תקינים, יקבל הנהג לביתו את טופס התשלום לרישיון הנהיגה החדש. את רשימת האופטומטריסטים המורשים ניתן לקבל באתר משרד התחבורה (mot.gov.il) ובמוקד הטלפוני של המשרד, שמספרו 5678*.