פורד פוקוס ST-R
במקביל להשקת פורד פוקוס ST הסדרתית, גרסת הביצועים של הפוקוס החדשה, פורד הציגה בפרנקפורט גם מכונית מירוץ חדשה. היא מבוססת על ה-ST, וצפויה להפוך לגרסת המירוצים הרשמית של הפוקוס, אם כי עדיין לא ברור אם פורד תתחרה איתה תחת שמה, או תשווק אותה רק לקבוצות פרטיות. כדאי לזכור בהקשר זה כי לפחות באליפות הראלי העולמית (WRC), פורד בחרה בפיאסטה כמכוניתה הרשמית.
פורד פוקוס מוכנה למירוצים בגרסת ST-R
צילום: מנהל
פורד פוקוס ST-R מצוידת במנוע האקו-בוסט (EcoBoost) החדש של היצרנית, שמספק ב-ST הספק של 250 כ"ס. מכונית המירוץ נראית בדיוק כמו הדגם הסדרתי, אך עברה שורה של שינויים, בהם הוצאת מרבית בידוד הרעשים והאבזור והחלפתם באבזרי מירוץ, כולל כלוב התהפכות תקני. לדברי פורד, המכונית עומדת בתקנות ה-S2000 של הפדרציה הבינלאומית למכוניות.
פורד פוקוס מוכנה למירוצים בגרסת ST-R
צילום: מנהל
מלבד הפשטתה מאבזור, ה-ST-R מצוידת גם בבלמי מירוץ משודרגים, כיול מתלים המיועד למסלולים סלולים ובשינויים אווירודינמיים. פורד לא מספקת פרטים נוספים בנוגע למכונית, אך מציינת כי היא תוצע בשווקים רבים בעולם ותותאם לליגות קיימות בהם. בישראל אין בינתיים מירוצים, ועל כן למרות שתיקון תקנות הספורט המוטורי פחות או יותר הושלם, ספק אם יהיה מי שיבחר לייבאה בקרוב.