נקלעתם לתאונת דרכים? המכונית תתקשר למוקד החירום
האיחוד האירופי יחייב את יצרניות הרכב להציע טלפון חירום בכל המכוניות החדשות שישווקו באירופה מ-2015, כך עולה מדיווחים בתקשורת ביבשת הקלאסית. מדובר במערכת בטיחות חשובה, שמחייגת באופן אוטומטי לשירותי ההצלה במקרה של תאונה קשה, ובמידה והנהג לא משוחח עם כוחות ההצלה היא שולחת את מיקום הרכב המדויק למוקד החירום.
מערכות טלפון חירום כבר קיימות בתעשיית הרכב מזה שנים ארוכות, ונפוצות למדי באמריקה, שם הן מוצעות במרבית כלי הרכב כתוספת בתשלום, ובמכוניות היקרות יותר כאבזור סטנדרטי. בישראל פועל שירות דומה (אך הפונה יותר לפן הנוחות, כשירות יוקרה לבעלי מכוניות כמו לקסוס ומרצדס), אך עדיין אין שירות טלפון חירום במתכונת המוצעת באירופה. עם זאת, חיוב הטכנולוגיה בכל המכוניות באירופה, צפוי להוביל לכך שרוב המכוניות שמשווקות אצלנו יאובזרו במערכת שכן ישראל מחייבת את יבואניות הרכב לעמוד בתקינה האירופית.
ההחלטה על חיוב היצרניות להציע את המערכת מ-2015, התקבלה באיחוד האירופי לאחר שהפצרותיה בפני היצרניות להציע את המערכת בלי חקיקה או תקנות, נפלו על אוזניים ערלות. תפוצת המערכת כיום באירופה מזערית, למרות שעלותה, כ-100 יורו (פחות מ-520 שקל), זניחה במונחי אבזור.