פורד פוקוס אקונטיק
פורד תציג בתערוכת פרנקפורט את הגרסה החסכונית ביותר בדלק של פורד פוקוס החדשה, האקונטיק (ECOnetic). גרסה זו, שמצוידת במנוע טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר עם 105 כ"ס, תוכל לנסוע 29.4 ק"מ לליטר בממוצע, ותפלוט רק 89 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ בממוצע (כמו טויוטה פריוס), מה שיהפוך אותה למשפחתית הקומפקטית החסכונית ביותר בדלק שלא נעזרת במערכת כלאיים.
פורד פוקוס אקונטיק מצוידת בתיבת הילוכים ידנית, ובשורה של שדרוגים אווירודינמיים ומכניים. אלו כוללים שימוש בשמנים מיוחדים להפחתת החיכוך במנוע ובתיבת ההילוכים, מערכת עצור-סע, בלימה רגנרטיבית (שימוש באנרגיית הבלימה לטעינת המצבר) ועוד. בנוסף, גרסאות האקונטיק של הפוקוס והפיאסטה (1.6 דיזל עם 95 כ"ס, 30.3 ק"מ לליטר) יצוידו בנורית החלפת הילוך שתמליץ לנהג מתי להעביר להילוך גבוה או נמוך יותר כדי לחסוך בדלק, ובמחשב דרך מתוחכם שמנתח את הנהיגה וממליץ על דרכים לשיפורה בפן החסכון.
בנוסף לגרסאות האקונטיק, פורד תציג בפרנקפורט בהופעת בכורה את גרסת ה-1.0 ליטר החדשה של הפוקוס, עם מנוע אקובוסט (EcoBoost) שלושה צילינדרים מוגדש טורבו. מנוע זה, חלק ממגמת הפחתת הנפח במנועים חדשים לטובת חסכון בדלק, הוצג לראשונה ב-C-מקס החדש, גרסת המיניוואן הקומפקטי של פורד פוקוס. בשלב זה האמריקנים לא מפרסמים נתוני מפרט מלאים של הפוקוס עם מנוע זה.