איך תשפיע המתיחות ביחסים עם טורקיה על שוק הרכב?הידרדרות היחסים עם טורקיה עשויה להשפיע גם על שוק הרכב הישראלי, לפחות אם המצב יגיע לכדי ניתוק יחסים. אין זה סוד שטורקיה הפכה בשנים האחרונות ליצרנית מכוניות חשובה עבור השוק הישראלי. הטעם המוטורי הדומה, הביא לכך שגרסאות מסוימות שמיוצרות עבור השוק הטורקי, מגיעות גם אלינו (זה נוגע לחיבה למרכב סדאן ותיבה אוטומטית). מצד שני, מפעלים רבים הוקמו על-ידי יצרניות רכב רבות במדינה בגלל מיקום קרוב לאירופה בשילוב כוח עבודה זול.

לארץ מגיעים היום שפע דגמים מטורקיה. הנה הבולטים שבהם:
משבר מחריף: אילו מכוניות מגיעות לישראל מטורקיה?
צילום: מנהל
מלמטה למעלה: רנו פלואנס, מגאן וקליאו
משבר מחריף: אילו מכוניות מגיעות לישראל מטורקיה?
צילום: מנהל
משבר מחריף: אילו מכוניות מגיעות לישראל מטורקיה?
צילום: מנהל
מלמעלה למטה: יונדאי i20 ואקסנט
משבר מחריף: אילו מכוניות מגיעות לישראל מטורקיה?
צילום: מנהל
משבר מחריף: אילו מכוניות מגיעות לישראל מטורקיה?
צילום: מנהל
משבר מחריף: אילו מכוניות מגיעות לישראל מטורקיה?
צילום: מנהל
מלמעלה למטה: פורד קונקט וטרנזיט
משבר מחריף: אילו מכוניות מגיעות לישראל מטורקיה?
צילום: מנהל
בקרוב: רנו פלואנס חשמלית (בטר פלייס)
אז מה יקרה?
ערעור היחסים בין המדינות עשוי להוביל לתוצאות מרחיקות לכת, שכן בהתאם לחוק הישראלי אם ינותקו היחסים לא ניתן יהיה לייבא מכוניות מהמדינה. יקי אנוך, העומד בראש איגוד יבואניות הרכב, מסביר שבעבר נעשה ניסיון לעשות הפרדה בין המצב הכלכלי למדיני, ומניח שזה יימשך. "אולי הצד הכלכלי יכניס שפיות במדיני", הוא מקווה. כמו יבואניות רבות, גם הוא מאמין שהיחסים לא ינותקו, בין היתר כי גם בטורקיה מבינים את ההשלכות הכלכליות של מהלך כזה. אנוך אפילו מעריך שניתוק היחסים והפסקת הייבוא עלולים לגרור פגיעה בהשקעות מצד יצרניות הרכב הגדולות בטורקיה, מתוך חשש שמהלך כזה יקרה גם בשווקים אחרים.