הקאמרי החדשה, כל הגרסאות
טויוטה קאמרי, מכונית הנוסעים הנמכרת ביותר באמריקה בתשע השנים האחרונות וב-13 מתוך 14 השנים האחרונות, הוצגה בדור חדש ושביעי במספר. הקאמרי, שמשווקת גם בישראל, מציעה מידות דומות לעבר ועיצוב מודרני יותר אך לא נועז או מהפכני במיוחד, ותציע שורה של שיפורים ושינויים בהשוואה לדור השישי. הקאמרי החדשה צפויה להגיע לישראל לקראת סוף השנה או תחילת שנה הבאה.
הקאמרי החדשה מציגה אורך כללי של 480.5 ס"מ (ללא שינוי), רוחב של 182 ס"מ (1.5+) וגובה של 147 ס"מ (1+), ובסיס הגלגלים שלה נותר ללא שינוי (278 ס"מ). למרות זאת, טויוטה מבטיחה כי תכנון משופר של תא הנוסעים יאפשר מרווח נדיב יותר לנוסעים, שגם יהנו משיפור לעיצוב ולאיכות החומרים.
טויוטה קאמרי החדשה הוצגה באמריקה
צילום: מנהל
טויוטה קאמרי SE
בדומה לעבר, הקאמרי תוצע בשלוש גרסאות עיקריות. הבסיסית תצויד במנוע 2.5 ליטר עם ארבעה צילינדרים (גרסה משופרת של מנוע הדור השישי), עם 178 כ"ס – תשעה יותר מבעבר. המנוע המחודש, בסיוע משקל עצמי מופחת בכ-50 ק"ג, יציע תצרוכת דלק נמוכה יותר ב-8%, והיא תעמוד על 11.9 ק"מ לליטר בממוצע לעומת 11 בעבר. מעליה יוצע מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר עם 268 כ"ס, שנותר ללא שינוי, אך יציע אף הוא תצרוכת דלק משופרת (10.6 ק"מ לליטר לעומת 9.8 בעבר) בזכות משקל עצמי מופחת ושורה של שיפורים קלים.
לצד שני מנועים אלה, טויוטה תציע גרסה מחודשת של הקאמרי הייבריד, עם מערכת הכלאיים של היצרנית. ההייבריד, שזכתה להצלחה רבה בישראל בייבוא אישי, צפויה להגיע אלינו בזכות השינוי בתקינה הישראלית שיאפשר שיווק מכוניות עם יחידות תאורה סימטריות בתקינה אמריקנית. היא מצוידת הפעם במערכת כלאיים חזקה יותר עם 200 כ"ס במקום 190 בדור הקודם, בזכות שימוש במנוע אטקינסון בנפח 2.5 ליטר (לעומת 2.4) שמספק 156 כ"ס, שיפור של 10 כ"ס. הוא משודך למנוע חשמלי עם 140 כ"ס (זהה לעבר) ולמצברי ניקל-מטל, ויחד הם יאפשרו תצרוכת דלק טובה משמעותית מבעבר: 17.4 ק"מ לליטר לעומת 14.
טויוטה קאמרי החדשה הוצגה באמריקה
צילום: מנהל
טויוטה קאמרי XLE
גם כאן מסייעת הפחתת משקל משמעותית, כאשר ההייבריד החדשה תשקול 120 ק"ג פחות מהדור הקודם. היא גם תוכל לנוע בלי בנזין למרחק של כ-2.6 ק"מ במהירות של עד 40 קמ"ש, ושינוי במיקום חלק מרכיבי מערכת הכלאיים יביא לצמיחה משמעותית בגודל תא המטען, שזינק בנפחו בקרוב ל-20% מ-311 ל-371 ליטר.
טויוטה קאמרי החדשה תוצע כמו בעבר בשלוש רמות גימור, LE הבסיסית, XLE המאובזרת ו-SE הספורטיבית, שתובדל משתי הראשונות בעיצוב מוחצן יותר ותוכנת ניהול שונה לתיבת ששת ההילוכים האוטומטית (תיבה יחידה בכל הגרסאות, למעט ההייבריד בעלת התיבה הרציפה). התוכנה השונה תאפשר העברת הילוכים מגלגל ההגה גם במצב D, ומצב ספורט עם העברות הילוכים מהירות יותר והורדת הילוך עם גז ביניים (בדומה לניסאן 370Z).
טויוטה קאמרי החדשה הוצגה באמריקה
צילום: מנהל
טויוטה קאמרי XLE
כל הגרסאות יהיו מצוידות מבעבר, כשבתחום הבטיחות טויוטה תציע 10 כריות אוויר בכל הדגמים: שתיים קדמיות, שתיים צדדיות, שתי כריות ברכיים ושתי כריות וילון להגנה על הראש לנוסעים מלפנים, בעוד שהנוסעים מאחור יישמרו על-ידי צמד כריות צד וצמד כריות וילון.