טקשי אוצ'ימאדה, סגן נשיא טויוטה למחקר ופיתוח (מימין) עם דריק קיוזק, סגן נשיא פורד לפיתוח מוצרים עם הפריוס ו-C-מקס פלאג-אין
טויוטה, יצרנית מכוניות הכלאיים הגדולה בעולם, חוברת לפורד האמריקנית במטרה לפתח יחד מערכות כלאיים לרכבי שטח וטנדרים. שתי היצרניות הודיעו על חתימת הסכם הצהרת כוונות בנושא, והסכם סופי צפוי להתגבש בחודשים הקרובים ולהיחתם בראשית שנה הבאה.
במסגרת ההסכם, שתי היצרניות יקימו מיזם טכנולוגי משותף, במסגרתו יפותחו מערכות כלאיים לטנדרים קטנים (במונחים אמריקניים, לא ישראלים) ולרכבי שטח. טויוטה ופורד ישתפו פעולה בפיתוח הטכנולוגיה, אך ישמרו על שלבי פיתוח מתקדמים נפרדים משמע מערכת הכלאיים החדשה תוטמע אצל כל יצרנית באופן עצמאי ולא על בסיס פלטפורמה משותפת.
מלבד שיתוף הפעולה הירוק, טויוטה ופורד ישתפו פעולה במסגרת ההסכם גם בפיתוח מערכות טלמטיקה. מערכות אלו, כמו SYNC של פורד, מאפשרות להציע אפשרויות התאמה מתקדמות למערכת המולטימדיה של הרכב, ובכלל זה גלישה באינטרנט והתקנת אפליקציות. גם כאן, שיתוף הפעולה יתרכז בפיתוח הטכנולוגיה הבסיסית ויצירת אחידות בתקנים, אך המערכות הסופיות יותאמו על-ידי כל יצרנית למכוניותיה.