תוגבל רכיבת אופניים בכבישים בינעירוניים?
משרד התחבורה הקים צוות מקצועי לבחינת בטיחות רוכבי האופניים – שישקול בין היתר גם את האפשרות להגביל רכיבת רוכבי אופניים בכבישים בינעירוניים בשעות או ימים מסוימים. משרד התחבורה מגיב בכך לתאונת הדרכים הקטלנית שאירעה ביום שבת האחרון בכביש 3, בה נהרגו שני רוכבי אופניים ונפצעו חמישה.
הצוות שמינה שר התחבורה, ישראל כץ, יהיה בראשות פרופסור שלום הקרט מהטכניון. מטרת הצוות היא לבחון פתרונות לסכנות האורבות בפני רוכבי אופניים הרוכבים בכבישים בינעירוניים, בהם מותר להם לרכב בניגוד לכבישים מהירים. עם זאת, מסקנות הצוות עשויות להוביל ליצירת הגבלות גם על רכיבה בכבישים בינעירוניים, בהם מהירות ונפח התנועה עשויים להוביל לסיכון הרוכבים.
עוד ייבחנו אפשרויות לפיתוח שבילי אופניים, חיוב או תמרוץ התקנת מערכות התראה בכלי רכב (דוגמת מערכות ההתראה של מובילאיי) וכיווני פעולה נוספים. ממשרד התחבורה נמסר כי בצוות יהיו חברים נציגים מהגורמים הרלוונטיים לנושא, בהם נציגי משטרה, החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) ומשרד התחבורה, ובדיונים עשויים להשתתף גם גורמים מסחריים (למשל נציגי חברות המשווקות מערכות התראה) ונציגי הרוכבים.
עוד נמסר כי על-פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת השנה ועד היום נהרגו בתאונות דרכים תשעה רוכבי אופניים, לעומת 12 בתקופה המקבילה אשתקד. בחמש השנים האחרונות נהרגו 75 רוכבי אופניים בתאונות דרכים.