ב.מ.וו M5. בקרוב גם בגרסת דיזל?
שיווק ב.מ.וו M5 החדשה עדיין לא החל, אבל בתקשורת האירופית יש מי שכבר יודע לדווח על גרסה חדשה ומפתיעה, שצפויה להגיח לאוויר העולם מבית מחלקת הביצועים של ב.מ.וו. כך שאחרי שאימצה לראשונה מנועי טורבו וסיימה מסורת ארוכה של מנועים אטמוספריים בלבד, ב.מ.וו עשויה לעשות את הבלתי יאמן ולהציע גרסת דיזל של ה-M5.
מגזין 'אוטו-וויק' ההולנדי מדווח כי בב.מ.וו ביצעו רישום לשם המסחרי M550dX, מה שעשוי להצביע על כוונתם להציע גרסת טורבו-דיזל עם הנעה כפולה תחת מותג הביצועים M. השם אמנם רומז כי לא מדובר בהכרח במקבילה ישירה ל-M5 בעלת מנוע הבנזין, אבל עדיין מדובר בחידוש מעניין. במגזין ביקשו את תגובת דובר ב.מ.וו לדברים, אך הוא סירב לאשר או להכחיש את כוונת היצרנית להציע דגם שכזה, ואמר רק כי דגם נוסף במשפחת M נמצא בתכנון.
ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה לראשונה בחודש יוני השנה, כשהיא מצוידת במנוע V8 בנפח 4.4 ליטר עם צמד מגדשי טורבו. מנועה מספק 560 כ"ס ו-69.2 קג"מ, ומאיץ אותה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.4 שניות ולמהירות מרבית של 305 קמ"ש. גרסת הדיזל החזקה ביותר כיום במבחר הסדרה 5, ה-535d, מצוידת במנוע טווין-טורבו בנפח 3.0 ליטר המספק 300 כ"ס ו-61.1 קג"מ, ומאיץ אותה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.7 שניות.