מרצדס SL הבאה כבר לא תציע V12 בחרטומה זה לא רשמי אך עוד ועוד סימנים מעידים על כך שבמרצדס יוציאו בקרוב את מנועי ה-V12 לגמלאות. כיום מפארים מנועים בתצורת הבוכנות המיתולוגית את דגמי העל בסדרות SL ו-S כמו גם את ספינות הדגל מבית חברת הבת מאייבאך. כניסת חטיבת AMG עוד יותר לעובי הקורה במרצדס והרחבת השפעתה ויכולותיה על הקונצרן נותנת אותותיה, בעיקר לנוכח הפגנת היכולות המרשימה עם ה-SLS AMG. מעבר לעובדה שמנועי ענק עתירי בוכנות, סמ"קים והספק הם בימינו כבר לא משהו להתהדר בו כבעבר, פשוט אין צורך בתצורת V12 בכדי להגיע לנתונים מרשימים. למעשה, אצל רוב יצרניות הרכב המשתמשות במנועי V12 מדובר יותר בעניין תדמיתי, סמלי או מסורתי מאשר בכורח המציאות.

מנועי V12 המקוריים פותחו עבור כלי טיס ומכאן ההילה האליטיסטית ואקזוטית שלהם, הילה שלא מעט יצרניות רכב (שחלקן יצרו מנועי V12 גם עבור מטוסים) ניצלו בכדי להציע את הטוב ביותר שניתן היה באותה העת. גם מרצדס קנו לא מעט פרקי תהילת עולם עם מנועי V12, כאשר המפורסמים שבהם הניעו את 'חיצי הכסף' האגדיים – מכוניות מרוץ ששלטו תקופה מכובדת בעולם מרוצי המכוניות ומאוחר יותר את מטוסי הקרב מתוצרת מסרשמיט ופוקה-וולף.

אז מרצדס לא תציע V12 ב-SL הבאה, כך מדווחים מספר אתרים בגרמניה הניזונים ממידע פנימי אודות היצע הדגמים המתוכנן. על פי אותם מקורות ימצא מנוע ה-V12 את דרכו החוצה גם מספינות הדגל המפוארות בקונצרן – סדרהS ודגמי מאיבאך, אך זאת בשלב מאוחר קצת יותר.
ה-SL הבאה תושק ככל הנראה ב-2013 ולא תכלול דגמי SL65 AMG או SL600 עם מנועי V12, למעט אולי גרסה מיוחדת ('הסדרה השחורה') שתוצע עם V12 "אחרון בהחלט" ובמספרים נמוכים. מנוע ה-6.2 ליטר V8 ב-SLS AMG מציע כיום 571 כ"ס, בגרסתו ה"רגילה". עם קצת כיול ניתן להוציא גם הספק גבוה משמעותית. גולת הכותרת כיום בהיצע ה-SL (ב-65 AMG) הנו V12 המייצר 612 כ"ס מנפח של 6.0 ליטר – פער לא גדול במיוחד (אם נתעלם מגרסאות ה-Black Series להן 670 כ"ס אך הן מיוצרות במספרים קטנים). ה-SLS מיוצרת גם בטכנולוגיה מתקדמת הרבה יותר מה-SL, כאשר היתרון העיקרי טמון בחוזק ובמשקל. ה-SLS קלה בלמעלה מ-400 ק"ג ביחס ל-SL 65 AMG. המרצדס SL הבאה תהיה קרובה מדרגה ראשונה של ה-SLS ותיוצר בטכנולוגיה דומה למוכר בגרסת הרודסטר של ה-SLS.
סוף עידן: במרצדס מוותרים על מנוע V12?
צילום: מנהל
מנוע ה-V8 החדש בנפח 5.5 ליטר ועם צמד מגדשים יחליף את ה-V12 שיוצאו לפנסיה מכובדת
מנוע ה-V8 החדש של מרצדס, בנפח 5.5 ליטר המאפשר גם ניתוק 4 בוכנות כאשר לא נדרש מלוא ההספק, יחליף ככל הנראה – בואריאציה כזו או אחרת – את מנועי ה-V12 בהיצע, כאמור ב-SL בשלב הראשון. מנוע זה מצטיין הן בפליטת מזהמים והן בצריכת דלק נמוכות העומדת על כ-25% פחות מבמנוע ה-6.2 ליטר, V8 המוכר, שגם הוא יאסף אל אבותיו זוללי הדלק בקרוב ויוחלף ב-5.5 ליטר החדש. בהשוואה ל-V12 הפערים גדולים עוד יותר.

למעט במכוניות מרוץ (עד שנות ה-40) או מכוניות תצוגה וניסוי בודדות (עד 1991), מרצדס מעולם לא השתמשה במנועי V12 במכוניותיה. למעשה, מרצדס חזרה לזירה הזו כ-3 שנים לאחר שב.מ.וו השיקו את ה-750i עם מנועV12 . עבור ב.מ.וו היה זה ניסיון כמעט נואש לעלות מדרגה בעולם מכוניות הפאר ולקבל יתרון אל מול סדרה S המצליחה של מרצדס. אגב, קוריוז מעניין טמון בעובדה שב.מ.וו חשבו תחילה על מנוע בתצורת V16 שאב-טיפוס שלו אף פותח ונוסה ב-1987; בסופו של דבר הכריעו שיקולי עלויות ואמינות לטובת מנוע V12, שאם לא כן ייתכן והיינו מדברים כיום על "חזרה למנועי V12 קומפקטיים"...