מנוע הטורבו החדש של אודי
אודי מודיעה על מנוע טורבו-בנזין חדש, יחידת 1.8 ליטר שתשרת בתחילה את ה-A5 קופה. המנוע החדש, עם ארבעה צילינדרים ומגדש טורבו, מצויד בנפח של 1,798 סמ"ק ותפיק הספק של 170 כ"ס ב-3,800 סל"ד ו-32.6 קג"מ בין 1,400 ל-3,700 סל"ד. זאת בהשוואה להספק של 160 כ"ס ב-4,500 סל"ד ומומנט של 25.4 קג"מ בין 1,500 ל-4,500 סל"ד במנוע ה-1.8 ליטר אותו הוא מחליף. השיפור המרשים הושג, בין היתר, תודות למערכת הזרקה כפולה מתוחכמת הכוללת הזרקה ישירה ועקיפה. המנוע החדש גם קל מקודמו.
למרות תוספת הכוח, היחידה החדשה חסכונית יותר ומזהמת פחות מבעבר. ב-A5, הוא יאפשר תצרוכת דלק ממוצעת של 17.5 ק"מ לליטר, שיפור של 21% לעומת המנוע הישן. פליטת פחמן דו-חמצני ירדה בהתאמה מ-169 גרם לק"מ בממוצע ל-134 בלבד. במקביל, הביצועים שופרו ויעמדו על 7.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש (לעומת 8.9) ומהירות מרבית של 230 קמ"ש (לעומת 214).
המנוע החדש צפוי להגיע בהדרגה למרבית דגמי אודי, ובראשם משפחת המכוניות הקומפקטיות. כך שאחרי ה-A5 הוא יגיע גם ל-A4, ובהמשך גם ל-A3 הבאה. גם דגמי פולקסווגן וסקודה יוצעו איתו בהמשך. בשלב ראשון, המנוע ישודך לתיבת הילוכים ידנית, בהמשך ייתכן שתצטרף גם גרסה אוטומטית כלשהי (המנוע הקודם הוצע עם תיבה אוטומטית-רציפה).