הונדה אקורד משנות ה-90. להיט בקרב גנבי הרכב באמריקה
מכוניות יפניות כמו הונדה אקורד וסיוויק וטויוטה קאמרי הן אמנם מהמכוניות הנמכרות ביותר באמריקה, אך כעת מתברר שלא רק רוכשי רכב חדש חומדים בהן. נתונים של המוסד הלאומי לביטוח נזקי פשיעה, מגלים כי בשנת 2010 גנבי הרכב בארה"ב בחרו לגנוב מכוניות יפניות יותר מכל כלי רכב ממוצא אחר, ובראשן להיטי המכירות הגדולים. נתון זה אמנם לא מפתיע, אך ממשיך להדגיש את הפופולריות הרבה של מכוניות מהמזרח בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, ואת הביקוש הרב ממנו הן נהנות גם כמכוניות משומשות.
נתוני המוסד לביטוח מגלים כי מזה יותר מעשור, מכוניות יפניות מככבות בראש הרשימה של הנגנבות ביותר. גם ב-2010 זה היה המצב, כשהנגנבת ביותר היא הונדה אקורד משנות ה-90, שיותר מ-51,000 יחידות ממנה "נעלמו" לבעליהן במהלך השנה. במקום השני ניצבת אחותה הקטנה הונדה סיוויק, לפני רבת המכר הגדולה של שוק הרכב האמריקני טויוטה קאמרי.
יש "עתיד" לאמריקניות
אלא שהנתונים חושפים גם מגמה מעודדת ליצרניות הרכב האמריקניות, אם אפשר לקרוא למדד הגניבות סימן מעודד. לראשונה מאז שנת 2002, המוסד לביטוח מצא כי מבין 10 מהמכוניות הנגנבות ביותר, רוב המדורגות היו אמריקניות. לפורד נשמרו שלושה מקומות, בעוד שקונצרן קרייזלר התברג פעמיים לרשימה המפוקפקת. מה שאומר מחד שהמכוניות של הקונצרנים האמריקנים לא חסינות לגניבות, ומנגד מצביע על עלייה בביקוש לחלקי חילוף עבורן עדות לכך שיותר ויותר אמריקנים מעדיפים לשמור על הרכב האמריקני שלהם, במקום להחליף אותו ברכב חדש, וכנראה יפני. בעידן של יציאה ממשבר, ייתכן שיש בכך סוג של סיבה לנחמה עבור התעשייה המקומית.