הונדה סיוויק החדשה. כבר לא חביבת הקונסיומר ריפורטס
זו לא הביקורת לה ייחלו בהונדה. הקונסיומר ריפורטס (Consumer Reports), מדריך הקנייה הנחשב שהמלצותיו יכולות להרים ולהפיל מכירות של מוצרים מתחומים רבים, ביקר בחריפות את הונדה בגין הסיוויק החדשה. הדור החדש של המשפחתית הקומפקטית החשובה, מהמכוניות הנמכרות ביותר של הונדה באמריקה ובעולם, הושק בראשית השנה וצריך להתמודד בארה"ב מול שברולט קרוז, פורד פוקוס החדשה, יונדאי i35 (אלנטרה באמריקה) ואחרות. הונדה סיוויק החדשה עדיין לא הגיעה לישראל, והביקורת מתייחסת לדגם האמריקני, שעדיין לא ברור אם יהיה זהה לזה שישווק אצלנו.
הקונסיומר ריפורטס בחן את המשפחתיות הקומפקטיות המשווקות באמריקה, ודירג את הסיוויק במקום הלפני אחרון, כשהיא מובילה רק על פולקסווגן ג'טה החדשה (דגם שונה ופשוט יותר מזה שנמכר באירופה). בוחני המדריך העניקו לה ציון של 61 נקודות, 17 פחות משניתנו לדור הקודם, זאת בגלל מספר גורמים: תא נוסעים באיכות נמוכה עם רמות רעש גבוהות, איכות נסיעה נמוכה ומרחקי עצירה ארוכים. לפי מבחני המדריך, בכביש יבש הסיוויק זקוקה ליותר מחצי מטר נוסף בכדי לבלום מ-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) בהשוואה לקיה פורטה ופורד פוקוס, ובכביש רטוב המרחק מתארך ביותר משני מטרים בהשוואה לפורטה ושלושה מטרים בהשוואה לפוקוס, נתונים מדאיגים שעשויים להוות את המרחק בין דריסת הולך רגל לבין "כמעט".
הונדה: הסיוויק החדשה טובה מאי פעם
בתגובה לביקורת הקשה, הונדה פרסמה הודעה לפיה "הסיוויק החדשה היא צעד קדימה בכל מובן. הסיוויק החדשה מצטיינת בתחומים שחשובים לרוכשי מכוניות קטנות, כולל תצרוכת דלק, בטיחות ואמינות". יש לציין כי בשניים מהתחומים הללו, בטיחות פסיבית ותצרוכת דלק, הסיוויק החדשה אכן זכתה לציונים טובים גם בקונסיומר ריפורטס, שמצא כי תצרוכת הדלק שלה היא הנמוכה ביותר בקטגוריה למעט טויוטה קורולה. מנגד, מרחק העצירה הגבוה שהושג במבחן המשווה, מצביע על פגיעה בבטיחות הכללית.
הביקורת החריגה היא לא משהו שבהונדה הורגלו אליו. הסיוויק דורגה בחמש מתוך 10 הבדיקות הקודמות שלה במדריך כבחירה המועדפת. וגם כשלא, זכתה בדרך כלל לציונים גבוהים. כעת נותר לראות האם לביקורת תהיה השפעה גם על המכירות, או שמא קהל הלקוחות הנאמן של הונדה יתעלם ממנה וימשיך למלא את אולמות התצוגה.