ב.מ.וו i8. מכונית כלאיים עם ביצועים מרשימים
ב.מ.וו הציגה בסוף השבוע שתי מכוניות תצוגה חדשות, שישווקו בעתיד תחת מותג i, שנועד למכוניות הידידותיות לסביבה של ב.מ.וו. מדובר במכונית סופרמיני חשמלית שתכונה i3 ותהווה את עיקר המכירות, ומכונית ספורט עם הנעת כלאיים (בנזין וחשמל) שמכונה i8. גלריה עם עשרות תמונות של שתי המכוניות ניתן לראות משמאל. שתיהן צפויות להגיע לישראל ב-2013, כך לפי הערכות יבואנית ב.מ.וו, חברת קמור.
ה-i3 היא האצ'בק בעלת מידות לא שגרתיות. אורכה צנוע יחסית לסופרמיני ועומד על 384.5 ס"מ, אך רוחבה נדיב מאוד: 201 ס"מ, כ-30 יותר ממכוניות רגילות. ממד הגובה עומד על 154 ס"מ נדיבים ובסיס הגלגלים גדול אף הוא – 257 ס"מ. המשקל העצמי נמוך יחסית לרכב חשמלי במידות אלה, 1,250 ק"ג, תודות לשימוש בסיבי פחמן למרכב. למכונית תא מטען בעל נפח צנוע של 200 ליטר.
ב.מ.וו מציגה את המכוניות הראשונות בסדרת i
צילום: מנהל
ב.מ.וו i8 (מימין) ו-i3, העתיד על-פי ב.מ.וו
ה-i3 תציע מערך מצברי ליתיום-יון ומנוע חשמלי שמפיק מהם 167 כ"ס. תיבת הילוכים עם יחס העברה אחד תעביר את הכוח לגלגלים האחוריים, תאפשר מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות בלבד, ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 150 קמ"ש. המהירות הוגבלה בכדי לאפשר טווח נסיעה גבוה, שיעמוד על בין 130 ל-160 ק"מ בתנאי אמת, ועל כ-220 ק"מ בתנאי מעבדה – כך על-פי הערכות ב.מ.וו. טעינה מלאה של המצברים תארוך שש שעות בשקע ביתי, או שעה לטעינה של 80% בשימוש בעמדת טעינה מהירה. בב.מ.וו מבטיחים כי מרכז כובד נמוך מאוד שמתאפשר באמצעות מיקום המצברים ברצפה, יעניק ל-i3 התנהגות כביש טובה וזריזות בתמרונים עירוניים.
מכונית שנייה שהוצגה בסוף השבוע היא ה-i8, מכונית ספורט עם שני מושבים (ושניים זמניים). למכונית זו הנעת כלאיים שמשלבת מנוע בנזין עם 220 כ"ס ומנוע חשמלי עם 128 כ"ס (הספק מרבי משולב של 348 כ"ס). המערכת מציעה מומנט מכובד של 56 קג"מ, 30.5 ממנוע הבנזין ו-25.5 מהמנוע החשמלי.
מכונית זו תציע אף היא הנעה אחורית, ועם משקל עצמי של 1,480 ק"ג תציע ביצועים מצוינים: 4.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. למכונית זאת יהיה טווח נסיעה של 35 ק"מ ללא שימוש בבנזין, המיועדים בעיקר לנהיגה עירונית, ותצרוכת הדלק המשולבת שלה תעמוד על 37 ק"מ לליטר (שתוביל לפליטת פחמן דו-חמצני של 66 גרם לק"מ בלבד). ה-i8 היא היברידית נטענת, מה שאומר שניתן יהיה בתיאוריה לנסוע ללא שימוש בבנזין כלל בטווחים של עד 35 ק"מ כל פעם, ובלבד שיש לכם שעה ו-45 דקות לטעינת מצברי הלתיום-יון (משקע רגיל).
ב.מ.וו מציגה את המכוניות הראשונות בסדרת i
צילום: מנהל
ב.מ.וו i8
שתי המכוניות, שצפויות להגיע לייצור סדרתי בשינויים לא גדולים, יציעו מערכות מולטימדיה, תקשורת וניווט מתקדמות. אלו נועדו בכדי לנצל את טווח הנסיעה החשמלי למקסימום, לאתר נקודות טעינה ולתכנן את נתיב הנסיעה בצורה אופטימלית. מערכות אלו מבוססות על מערכות התקשורת בהן התנסנו באירוע של ב.מ.וו בשנה שעברה.