סובארו B4שם מלא: סובארו B4 / לגאסי
אחיות לפלטפורמה: סובארו אאוטבק
מתחרות עיקריות: מאזדה 6, פורד מונדיאו, סקודה סופרב, פולקסווגן פאסאט, סיטרואן C5, טויוטה אוונסיס, שברולט מאליבו
כדאי לדעת עליה: אחרי כמעט שני עשורים בהם השתמשה סובארו באותה פלטפורמה מזדקנת עבור ה-B4/לגאסי, הופיע בשעה טובה ב-2009 דור חדש של הדגם עם פלטפורמה חדשה לגמרי. הבסיס החדש הביא עימו גידול מבורך בממדים (עם תוספת של 8 ס"מ חשובים לבסיס הגלגלים) והפך את תא הנוסעים למרווח משמעותית מבעבר.
כל מה שטוב: תא נוסעים מרווח מאוד, מאובזר ולא על חשבון תא המטען. הביצועים טובים בגרסת ה-2.0 ליטר ועוד יותר בגרסת ה-2.5 ליטר, כשנוחות הנסיעה היא מהטובות בקבוצה.
כל מה שרע: תא הנוסעים עדיין מאופיין בחומרים מעט פשוטים; צריכת הדלק טובה מבעבר, אך עדיין פחות טובה בהשוואה לחלק מהמתחרות הישירות; ההתנהגות – הסעיף בו הצטיין הדגם הקודם – פחות טוב מבעבר בגלל רכות מתלים והגה מנותק.
מה מקבלים: מנוע 2.0 ליטר עם 150 כ"ס ו-20 קג"מ ב-3,000 סל"ד, תיבה רציפה (עם תפעול ידני בחלוקה לשישה הילוכים. מושב נהג מתכוונן חשמלית, בקרת שיוט, מערכת שמע עם בלוטות, חיבור USB תמורת 157,900 שקל.
גרסה נבחרת: 2.0R. סובארו B4 היא מכונית טובה ונעימה שמציעה חבילה טובה, במיוחד לחובבי היפניות, כשגרסת הסטיישן מציעה את התמורה הטובה ביותר למחיר.

קשה להחליט מה לקנות? תשאלו אותנו ב"כוכבית אוטו" (3262*) מכל טלפון