דייהטסו איי קונספט. מיקרו חדשה ליפן
דייהטסו מעניקה רמז עבה לדור חדש של מכונית המיקרה שלה, המירה (Mira). לרמז הזה קוראים איי קונספט (A Concept), והוא מוצג בתערוכת הרכב השנתית של אינדונזיה (הנערכת בימים אלה ממש). מדובר במכונית תצוגה קטנה, עם קווים כללים שמזכירים את המוב (Move, גרסת ה"מיניוואן" במשפחת המירה) ומידות זעירות. כדי להתאים לתקינת הקיי (Kei) היפנית, המעניקה הטבות מס וזכויות חניה בערים הגדולות, מכוניות אלה נדרשות לאורך מרבי של 339.5 ס"מ ורוחב מרבי של 147.5 ס"מ.
דייהטסו לא מפרסמת פרטים טכניים לגבי האיי קונספט, אך כבר כעת ברור שהדגם הסדרתי ישתמש במנועי 660 סמ"ק אטמוספריים או מוגדשים, דרישה נוספת של תקינת הקיי. יחד עם משקל עצמי נמוך של בין 700 ל-900 ק"ג, הדגם הסדרתי צפוי להציע תצרוכת דלק של בין 25 ל-30 ק"מ לליטר.
למרות שעל פניו מכוניות הקיי אידאליות לחיבה האירופית למכוניות קטנות וחסכוניות, הן נמכרות בעיקר ביפן ובדרך כלל לא מיוצאות מחוץ לארץ מוצאן. המירה הגיעה לישראל רק באחד מגלגוליה הקודמים בראשית שנות ה-2000, אז היא שווקה כאן בהצלחה מועטה מאוד תחת השם דייהטסו קורה (Coure). יש לציין כי נוכח התוכניות של דייהטסו להפסיק את שיווק מכוניותיה באירופה, ואולי גם בישראל, הסיכויים של המירה החדשה להגיע אלינו הופכים קלושים עוד יותר.