שברולט קורבט, שיאנית ה"זיופים" לטובת הצרכןלאחר שנפגשנו בסדרת הכתבות הקודמות בנושא עם העובדה שלמעשה אין כמעט מן המשותף בין הנתון הרשמי לצריכת הדלק בפועל, מסתבר שאפשר גם אחרת. מה זה "אחרת"? אנשי המגזין Auto, Motor & Sport גילו מבין עשרות המכוניות שעברו תחת ידיהם במבחני צריכת הדלק 30 צדיקים. "צדיקים" משמע: נתון צריכת הדלק הרשמי גבוה מצריכת הדלק בפועל.
מה זה גבוה? קחו לדוגמא את השברולט קורבט, לבטח לא המכונית הראשונה שתקפוץ לכם בראש בהקשר של "חיסכון בדלק" או "צריכת דלק שפויה". אבל, הקורבט היא שיאנית ה"זיופים" לטובת הצרכן עם צריכת דלק ממוצעת בפועל של 11.9 ק"מ לליטר לעומת 6.25 ק"מ לליטר כפי שמבטיחה היצרנית.
כתבות נוספות בסדרה:
הקורבט היא אמנם דוגמא קיצונית אך המגמה בהחלט מאפיינת מכוניות עתירות הספק וביצועים, שם ככל הנראה שהשינויים – ולו המינוריים ביותר – באופי הנהיגה או סוג המבחן הנם משמעותיים ובולטים פי כמה. המכוניות ה"מזייפות ביותר כלפי מטה" הן אם כן ברובן אקזוטיות, למרות שפה ושם משתחלות לרשימה כמה מכוניות "עממיות" והגיוניות יותר, כמו הוולוו S80 עם מנוע ה-V8 שצורך למעלה משליש פחות דלק ממה שהיצרן "איים" או ההונדה אקורד, בגרסת ה-2.4 ליטר הנפוצה, שבפועל חוסך למעלה מחמישית מצריכת הדלק הרשמית של היצרן, או לאדה המשפחתי.
צריכת דלק, ל' הצדיקים:
צריכת דלק: הצהרות מול מציאות (כתבה שלישית ואחרונה בסדרה)
צילום: מנהל