מרצדס E220CDi קבריו'; לא הזולה או החלשה ביותר, גם לא האיטית או הקטנה ביותר – אך למרות זאת החסכונית בהיצעבניגוד למה שניתן אולי להסיק ממראה עיניים, הרי שכמעט תמיד גרסאות הקבריולה של דגם מסוים כבדות מהגרסאות המקבילות הסגורות. עובדה זו נובעת בשל חיזוקים שונים הנדרשים במרכב ובשל מנגנון הגג שלא פעם כולל אי-אלו משאבות, מנועי סרבו ומוטות. צריכת הדלק, אם כן, של מכוניות פתוחות תהיה כמעט תמיד גבוהה במקצת מזו של אחיותיהן הסגורות, כאשר מעבר לתוספת המשקל כאמור, נפגעת גם האווירודינמיות בשל הגג הפחות חלק – בעיקר במכוניות להן גג בד.
מבין דגמי הקבריולה, המכונית שהציגה את הנתונים הקרובים ביותר לנתוני היצרן היא ניסאן 370Z. היא אולי השתיינית הגדולה ביותר – גם על דפי הנתונים וגם בפועל – אבל לפחות אתה יודע מה אתה מקבל. מצד שני, מרצדס SLK350 רחוקה מלהרשים והיא ממוקמת אחרונה בטבלת הפתוחות. אגב, שימו לב ששתי האופציות החסכוניות ביותר לנוע במכונית פתוחה, מוזנות סולר. ושוב נשאלת השאלה מדוע אין נציגות רחבה ונפוצה יותר למנועי הדיזל בקרב נטולות הגג? המנועים אפילו כבר לא מטרטרים כמו פעם! ניתן להמר שיחס זה ישתנה בעתיד הקרוב.
צריכת דלק: הצהרות מול מציאות (כתבה שנייה בסדרה)
צילום: מנהל
רנו מגאן קופה, מהזייפניות הגדולות ביותר
מרצדס חסכונית מרנו?!
ההגדרה "ספורטיביות" כוללת כאן קשת דגמים רחבה – מההונדה CR-Z ההיברידית ועד לפורשה 911 טורבו S הבריון ולא – לא צריך לרוץ לטבלה בכדי לנחש מי חסכונית יותר... כן, אנו עדיין נאלצים לקנות את הספורטיבית שלנו על-פי הנוסחה you wa'nna play – you go'tta pay. יחד עם זאת, לא מעט "מהגבוהות" ברשימה כאן אינן שונות בהרגלי השתייה שלהן משפחתית או סלון ממוצעת, ויש לזכור שנתוני המגזין הגרמני כוללים גם פרק נרחב של נהיגה ספורטיבית, אגרסיבית קצת יותר מהתנהלות יומיומית מנהלתית. כך שניתן במידה רבה של ביטחון אף להוריד עוד את צריכת הדלק הממוצעת – אם פרק הנהיגה השפויה גדל והנוהג לא סוחט את דוושת הגז עד לרצפה עם כל יציאה לדרך.
כשמדובר בגרסאות הקופה, כאן מרצדס אינה מביישת וה-E350 קופה רושמת את נתון צריכת הדלק הקרוב ביותר לנתון היצרן. מנגד, דווקא הדגמים "העממיים" יותר התגלו כזייפנים הגדולים יותר כשזוג דגמי פולקסווגן שירוקו ורנו מגאן קופה סוגרות את הטבלה.
צריכת דלק, דגמי קופה:
צריכת דלק: הצהרות מול מציאות (כתבה שנייה בסדרה)
צילום: מנהל
צריכת דלק, דגמי קבריולה:
צריכת דלק: הצהרות מול מציאות (כתבה שנייה בסדרה)
צילום: מנהל