יונדאי i35יונדאי מובילה השנה את מכירות הרכב בישראל, וזה עוד בזמן שיונדאי i30 נמצאת "רק" במקום השלישי במכירות בקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות החשובה. ואת ההישג המכובד היא רושמת למרות שהיא במרכב האצ'בק, ולא סדאן שהישראלים אוהבים הרבה יותר. אז כשיונדאי משיקה משפחתית במבנה סדאן אחרי שנים ארוכות של היעדרות, החשיבות ברורה, ועל הכוונת המלכה הבלתי מעורערת עד עתה של השוק, מאזדה 3 כמובן.

על הנייר, קלפי הפתיחה של יונדאי i35 מצוינים. נתון בסיס הגלגלים, 270 ס"מ, נמצא בקצה העליון של המשפחתיות הקומפקטיות, ומנוע ה-1.6 ליטר מציג את ההספק הגבוה ביותר לנפח: 132 כ"ס. מה שעוד עומד לזכותה, היא העובדה שיונדאי החלה לשים דגש על עיצוב, והקו שמכונה "פיסול זורם" מבשיל כאן לטעמנו למראה הנאה ביותר עד כה. יונדאי i35 אולי לא תמצא חן בעיני כולם, אבל היא בפירוש לא אפרורית ו"שקופה". החרטום עם סבכת האקסגון בולט למרחוק, והפרופרציות המעניינות – שיוצרות במבט מאחור מראה של מכונית קופה – מביאות לשינוי גדול לעומת מה שהכרנו במכוניות יונדאי עד עתה.

גם עיצוב הפנים ייחודי ומזמין יותר מאשר יונדאי i30, בייחוד כשהוא מגיע בשילוב של שחור וקרם ברכב המבחן. קווי העיצוב הפנימי מושכים את העין, וכוללים פרטים נאים רבים מהקונסולה ועד חישורי ההגה. הקונוסולה המרכזית משלבת צגים מוכרים באריזה חדשה ומודרנית יותר – כך מערכת השמע, וכך בקרת האקלים, או בגרסה הפשוטה מערך המיזוג הנאה. אלא שלעיצוב הנאה יש מחיר: פתחי האיוורור המרכזיים נמוכים מדי. ולמרות האיכות המשופרת, עדיין קיימים חלקים העשויים מפלסטיק קשיח ופשוט, ומספר מתגים ופקדים (איתות ומגבים למשל) שנראים מיושנים.
תנוחת הנהיגה טובה והמושב נעים, אך בהמשך נגלה כי הוא נוקשה בנסיעות ארוכות. מאחור יש מרחב טוב לרגליים, אך המרווח לראש אינו מרהיב – פועל יוצא של העיצוב הדמוי-קופה.

יונדאי i35: מבחן דרכים (השקה מקומית)
צילום: רונן טופלברג
מתניעים
יונדאי i30 אמנם לא סבלה מבעיית ביצועים, ובכל זאת אחד השיפורים הגדולים שמביאה יונדאי i35 נמצא בחטיבת הכוח. המכונית החדשה מוצעת עם המהדורה המעודכנת של מנוע הגמא בנפח 1.6 ליטר, לו תזמון שסתומים משתנה כפול המייצר 132 כ"ס (לעומת 126 ב-i30) ומומנט של 16.1 קג"מ ב-4,850 סל"ד גבוהים. הוא משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית (רק ארבעה ב-i30).

השיפור ברור, כאשר יחידת הכוח החדשה נעימה, שקטה וזורמת יותר. אל תצפו מה-i35 להיות תזזיתית, היא בכל זאת גדולה ביחס לקבוצה, אבל היא רושמת נתון תאוצה מכובד של 11.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, ומעניקה תחושה טובה בייחוד למי שלא יתבייש ללחוץ על המצערת. המנוע הזה אוהב לחיות בסל"ד גבוה, שם הוא אמנם רועש מעט אבל לא באופן מטריד. התיבה עצמה עובדת היטב ובאופן נעים.

השיפור ממשיך גם להתנהגות הכביש. יונדאי i35 מציעה יכולת טובה והתנהגות מאוזנת ובטוחה. במידה מסוימת היא אפילו מהנה לנהיגה, עם היגוי קל שמקבל משקל טוב בפניות. מנגד, בתחום חשוב לא פחות ה-i35 מציגה מקום לשיפור: נוחות הנסיעה. במסלול ההשקה הקצר יחסית היא הרגישה נוקשה והתקשתה גם בסינון שיבושים קלים. עם זאת, פעולת המתלים מרגישה בוגרת והיא לא מתרסקת על שיבושים גדולים. רעשי הכביש והרוח גבוהים מהרצוי.
יונדאי i35: מבחן דרכים (השקה מקומית)
צילום: רונן טופלברג

רושם ראשוני
יונדאי i35 לא ממציאה את הגלגל, אבל היא בהחלט מיישרת קו עם מובילות הקבוצה ומביאה את יונדאי לעמדה בה מעולם לא נמצאה בקטגוריה. היא נראית מיוחדת מבחוץ ונאה מבפנים, חידוש בהשוואה ל-i30 שאמנם הייתה טובה, אך התקשתה בסעיף ה"נחשקות". ה-i35 גם התקדמה טכנולוגית, עם מנוע חזק ותיבת שישה הילוכים.
תוסיפו לכך מחיר תחרותי של 120,000 שקל לגרסה הכוללת מערכת שמע עם שליטה מההגה ובקרת שיוט או 124,000 שקל לגרסה עם בקרת אקלים, חישוקים קלים וחלון גג, והמסקנה ברורה: ליונדאי יש קלף שצריך להדאיג את המתחרות. הרבה יותר על יונדאי i35 החדשה תוכלו לקרוא בגיליון אוטו הקרוב.