סיון מבית טויוטה. המותג האהוב ביותר על צעירים באמריקה
סיבה לדאגה ליצרניות הרכב האמריקניות: הדור הצעיר של הנהגים, שנולד אחרי שנת 1983, מגלה העדפה ברורה למכוניות יפניות. כך עולה ממחקר שערכה חברת מידע מקליפורניה. מהמחקר עולה כי צעירים בגילאים 18 עד 27, המכונית דור Y, מחזיקים בבעלותם בעיקר במכוניות יפניות, כשהמועדפות הן דגמי סיון (Scion, מותג הצעירים של טויוטה), מיצובישי ומאזדה.
מהמחקר עולה כי יותר מ-21% מהצעירים מחזיקים בבעלותם במכונית של סיון, מותג אותו הקימה טויוטה במיוחד לפלח השוק הזה. חלק מכוניות סיון משווקות ביפן ואירופה כטויוטה. הנתון המרשים הושג למרות שהמחקר נערך בשנים 2009 ו-2010, שנות משבר הקריאות לתיקון של טויוטה.
אחרי סיון, הצעירים מעדיפים את מיצובישי, מאזדה, ניסאן, פולקסווגן וקיה. מותגים נוספים שהצליחו להתברג לעשרת הגדולים בקרב צעירים, הם הונדה, טויוטה, יונדאי וסובארו. המותג האמריקני הגבוה ביותר בדירוג הוא ג'יפ (12), מה שצריך להדאיג את התעשייה המקומית שמנסה להתאושש משנות משבר קשות.
לרכישה הראשונה של נהגים צעירים יש חשיבות רבה לבחירות שהם יעשו גם בעתיד. למרות שצעירים נחשבים לקהל לקוחות לא נאמן יחסית, מרביתם עדיין צפוי להמשיך עם המותג שבחר בצעירותו גם בשנים הבאות.