פולקסווגן שירוקו R
באיחור של כשנה לעומת התוכנית המקורית, נוחתות בארץ המכוניות הראשונות מסדרת ה-R הספורטיבית של פולקסווגן: הגולף R והשירוקו R. מדובר במהדורות חזקות וממוקדות יותר, עבור מי שמרגיש כי פולקסווגן גולף GTI ופולקסווגן שירוקו אינן מספיק ספורטיביות.
שתי גרסאות ה-R הוצגו בתערוכת פרנקפורט 2009, ומתהדרות במנוע 2.0 ליטר מוגדש שמייצר 255 כ"ס – הספק מופחת בגלל התאמה לאקלים הישראלי, כך על-פי צ'מפיון מוטורס, יבואנית המותג. באירופה הן מוצעות עם 265 כ"ס בשירוקו ו-271 כ"ס בגולף, לעומת 210 כ"ס ב-GTI ובשירוקו הבכירה עד עתה. הפחתת ההספק מעמידה את דגמי ה-R מול רנו מגאן ספורט, שמציעה 250 כ"ס ממנוע בנפח 2.0 ליטר ונתוני ביצועים דומים, אך זולה משמעותית.
למרות ששתי המכוניות מתבססות על אותה פלטפורמה, פולקסווגן שירוקו תציע הנעה קדמית בעוד לאחותה הקומפקטית הנעה כפולה. זו הסיבה שהגולף מזנקת למאה ב-5.7 שניות, בעוד השירוקו "מסתפקת" ב-6 שניות. שתי המכוניות מוגבלות ל-250 קמ"ש. המכוניות יוצעו בארץ עם תיבת שישה הילוכים רובוטית כפולת מצמד, אך באם יהיה ביקוש יגיעו גם גרסאות ידניות.
באופן טבעי, לגרסאות ה-R הופעה אגרסיבית יותר בזכות פגושים, ספוילרים, וחצאיות חדשות, וגם בשל חישוקי "18 (לעומת "17) וגומי רחב יותר. גם רמת האבזור גבוהה למדי, ותכלול פנסי קסנון ומראה יוקרתי יותר לתא הנוסעים, הכולל ריפוד עור, מושבי ספורט, גג נפתח ושפע כיתובי R. יש גם אפשרות לשליטה בקשיחות המתלים. המחיר של שתי המכוניות יעמוד על 299,000 שקל (לעומת 208 לגולף GTI).

קבוצת פולקסווגן מובילה בשנים האחרונות את המכירות בתחום הספורטיבי, כך שיהיה מעניין לראות כיצד יתקבלו בארץ הדגמים החדשים.