בוגאטי לאור בלאנק
יש עשירים שיש להם הכל, אפילו בוגאטי ויירון בחניה. כדי לנסות ולשכנע אותם לקנות עוד אחת, יצרנית היוקרה הצרפתית חברה ליצרנית מוצרי הפורצלן KPM הגרמנית, בכדי להשיק מהדורה ייחודית באמת של הוויירון: לאור בלאנק (L'Or Blanc, "הזהב הלבן" בצרפתית).
המכונית, שמבוססת על הגראן ספורט, גרסת הגג הנפתח של הוויירון, מעוטרת בפורצלן על המרכב ובתא הנוסעים, בתהליך שאורך למעלה מחודש. מחירה כתוצאה מכך עומד על לא פחות מ-1.65 מיליון יורו, שמונה מיליון שקל לפני מסים או קרוב ל-16 מיליון שקל כולל מסים בישראל. אלינו היא כמובן לא תגיע – אחרי הכל אפילו זכייה בלוטו כאן בקושי תספיק בשביל המקדמה הנדרשת.
אמנות בתנועה: בוגאטי ויירון מעוטרת בפורצלן
צילום: מנהל
הלאור בלאנק מצוידת במנוע W16 בנפח 8.0 ליטר, המספק 1,001 כ"ס ומשגר אותה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.7 שניות. פתוחת הגג המהירה ביותר בעולם מסוגלת למהירות מרבית של 407 קמ"ש, כל זאת בסיוע הנעה כפולה ותיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד.
אמנות בתנועה: בוגאטי ויירון מעוטרת בפורצלן
צילום: מנהל
אחרונה בשורה של מהדורות מיוחדות?
הלאור בלאנק מצטרפת למספר לא מבוטל של מהדורות מיוחדות ודגמי תצוגה שליוו את הוויירון בקריירה הארוכה למדי שלה. בשבוע שעבר הצרפתים הודיעו כי אחרונת הוויירון הסגורות נמכרה ללקוח באירופה, מה שמותיר כעת בייצור רק את הגראן ספורט הפתוחה ואת גרסת הסופר ספורט הקיצונית, לה 1,200 כ"ס. בקרוב צפויה בוגאטי להחליף את הוויירון לחלוטין במכונית סדאן ספורטיבית, שתעשה שימוש באותו מנוע כמו הוויירון וצפויה להפוך מיד עם הצגתה לאחת ה"משפחתיות" המהירות בהיסטוריה.