קיה פיקנטו
בעקבות שיחה שניהלנו לאחרונה עם בכיר בקיה העולמית בעת השקת קיה פיקנטו, שהצהיר על כוונת היצרנית להפוך למובילת השוק הישראלי, החלטנו לפנות לירון לנדה, מנהל המכירות של המותג ביבואנית קיה, חברת טלקאר, ולשאול אותו על הדרך ליעד.
מהם התנאים הנדרשים כדי שזה יקרה?
"כלי הרכב שלנו יהיו חדשים ומושכים, ומה שיכול למנוע זאת מאיתנו זו האספקה, שהפכה לשם המשחק החדש. אם עד היום הכל היה תלוי במוצר, מחיר ומטבע, עכשיו נכנסה למשחק גם האספקה. הביקוש העולמי והמקומי גבוה מכושר הייצור, ומה שמונע מאיתנו היום לטפס עוד מדרגה זו האספקה".

מה זה אומר על 2011?
"אנחנו במגמת עלייה משמעותית, אבל קשה לנבא מה יהיה עד סוף השנה. אנחנו בקצב של 16,000 מכוניות לשנה, שאמור להבטיח מקום בחמישייה הראשונה, ולוחצים כדי לקבל עוד מכוניות. אבל זה תלוי גם ביכולת השחקנים האחרים לקבל מכוניות. זה גורם חדש וחשוב".

עד כמה יפריעו לכם יונדאי i35 ושברולט סוניק?
"איני יודע לדבר כרגע על השפעתן, אבל גם קיה לא קופאת על השמרים. בספטמבר תהיה ריו חדשה עם ארבע וחמש דלתות ומנועי 1.4 ליטר, ובהמשך תגיע גרסת 1.6 עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית. אנחנו נהיה במקום מצוין, עם מוצר שגם במראה וגם באבזור יהווה סמן ימני בפלח. זה פלח חשוב שתופס תאוצה, ולדעתי כמו שקטגורית המיני מתפתחת על חשבון הסופרמיני, גם הוא יגדל על חשבון המשפחתיות".

טלקאר הייתה צנועה בכמויות ועכשיו זה משתנה. מה זה אומר מבחינה לוגיסטית?
"אנחנו משתכללים בתנועה. אנחנו מקימים את בית קיה ברחוב המסגר, שייחנך בסוף השנה. במקביל אנחנו עובדים על מרכז לוגיסטי חדש במעוין שורק, וגם מעבים את מערך המכירות כולל פתיחת אולמות חדשים".