מכונית התצוגה A קלאס מתערוכת שנגחאיתמונות ריגול ועוד מידע המצטבר באירופה, שופך אור על מרצדס A קלאס הבאה, שתוצג בתערוכת פרנקפורט הקרובה בספטמבר ותשווק מראשית 2012. במרצדס רוצים לבדל את ה-A קלאס הבאה מה-B קלאס המיניוואנית, ולהשאיר לזו האחרונה את תפקיד המשפחתית קומפקטית השימושית. כמו מרצדס B קלאס הנוכחית, אגב, גם הבאה תחלוק פלטפורמה עם ה-A קלאס.

ה-A קונספט שנחשפה בתערוכת שנגחאי האחרונה, מהווה רמז עבה ל-A הסדרתית, שתוצע בגרסת חמש דלתות. לא ברור אם תוצע גם גרסת שלוש דלתות כמו בדגם התצוגה. המכונית תהיה שונה מהותית מה-A קלאס הנוכחית, וזאת בשל שינויים בפרופורציות שיהפכו אותה ממעין קוביה גבוהה, להאצ'בק מסורתית יותר. המטרה: להתחרות טוב יותר בב.מ.וו סדרה 1 החדשה ובדור הבא של אודי A3. ה-A קלאס הבאה תציע לא רק מראה דינאמי וספורטיבי יותר, אלא גם כיסוי לכך בפועל, עם יכולות כביש משופרת. הקווים המעוגלים בחלקו העליון של רכב התצוגה – ובעיקר השיפוע דמויי הקופה מאחור – ימותנו בגרסה הסדרתית ויהפכו חדים וזוויתיים יותר.

בתוך חלל הנוסעים, מבטיחים אנשי מרצדס, יורגש שיפור מהותי באיכות החומרים וההרכבה. היצע המנועים יכלול – לפחות בתחילה – את המוכר מה-A קלאס הנוכחית, קרי: מנועי ארבעה צילינדרים (בנזין ודיזל). חידוש יהיה בדמות תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, שתחליף את האוטומטית-רציפה שתצא לגמלאות. בתכנון גם גרסת AMG חזקה, שתושק שנה מאוחר יותר, ב-2013. זו תיועד להתחרות באודי S3/RS3 וב.מ.וו 135i / 1 M, ותצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם 320 כ"ס ובהנעה כפולה.