"הקרב על השקע התחיל" אמר ובצדק דויד עיני, יושב ראש UMI, בהציגו לעיתונאים בישראל את שברולט וולט. בתקופה האחרונה נראה כי משב רוח חשמלי מגיע מעבר לים; זה התחיל עם בטר פלייס אשר לאחרונה חשפה את תוכניותיה לפלואנס החשמלית והמשיך עם יבואנית טויוטה אשר רק לפני ימים ספורים סיפקה פרטים אודות עתיד הפריוס הנטענת בארץ. באותה נשימה כדאי להזכיר שמכוניות חשמליות של מיצובישי כבר נמצאות בארץ זמן מה ושאופל אמפרה, תאומת הוולט, נמצאת גם היא בדרך כאשר ההכרות המעשית עימה תיעשה בקרוב באירופה.
אבל כשעיני אומר שהקרב על השקע התחיל הוא מתכוון גם לנושא הלא ברור עדיין של טעינת המכוניות. וכן, כמו יבואנית טויוטה, גם UMI מצהירה שהיא רוצה תחרות חופשית בתחום ומקווה שזה אכן יקרה עם תעריפי חשמל זולים ולא מנופחים. ושוב כמו יבואנית טויוטה בהתייחסם לפריוס הנטענת, גם כאן אנשי UMI מקווים שמשרד האוצר יכיר בוולט כרכב חשמלי, דבר שכמובן ישפיע באופן ישיר על מחיר המכונית.

בארה"ב 44,000 דולר, בישראל 200,000 שקל
שיווק שברולט וולט בארה"ב החל השנה ומחיר המכונית שם עומד על 44,000 דולר. בהחלט לא מחיר שווה לכל נפש וכך יהיה גם אצלנו. לדברי ירון גורטלר, סמנכ"ל השיווק של UMI, תחילת השיווק המעשי ללקוחות יתרחש באמצע שנת 2012 והמחיר המשוער כרגע נע סביב 200,000 שקלים. וכמו בארה"ב גם אצלנו נקבל אחריות ל-8 שנים או 160,000 ק"מ למצברים ולמכלולי ההינע החשמליים. להערכת גורטלר, הלקוחות הראשונים, יהיו חובבי טכנולוגיה חדשנית שעונים להגדרה EARLY ADOPTERS (מסתגלים ראשונים, בתרגום חופשי).

שברולט וולט יוצאת לדרך בישראל
צילום: תומר פדר, יצרן

עד סוף שנה זו צפויות לנוע בישראל כ-10 דגמי וולט, כשזוג ראשון נחת לא מזמן וכבר נמצא במהלך מבחן מקיף של התאמה והכרות. לדברי אנשי UMI כשיתר המכוניות יעלו, הן מצפים להגיע עם המכוניות "ליותר ידיים", בעיקר של משתמשים פרטיים כדי לקבל משוב אמיתי מהשטח.

מה יש מתחת למכסה המנוע?
הוולט בנויה על פלטפורמה משותפת עם שברולט קרוז ועל כן מציעה ממדים דומים. אבל אולי ההשוואה המתאימה כאן יותר צריכה להיעשות מול טויוטה פריוס: בסיס הגלגלים בוולט עומד 269 ס"מ (לעומת 270 ס"מ בפריוס), האורך על 440 ס"מ (446 ס"מ), הרוחב על 180 ס"מ (175 ס"מ) והגובה על 143 ס"מ (לעומת 149 ס"מ בפריוס). תא המטען של הוולט מכיל 300 ליטר והמכונית מיועדת ל-4 נוסעים בלבד וזאת לעומת 445 ליטר בפריוס ומקום ל-5.

שברולט וולט מוגדרת כמכונית חשמלית מסוג E-REV, כלומר Extended Range Electric Vehicle. ההנעה היא באמצעות מנועים חשמליים, כאשר מנוע בנזין קטן (1.4 ליטר, 86 כ"ס) משמש כמאריך-טווח, דהיינו גנרטור לטעינת המצברים, וכשצריך גם מסייע בתנועה. ללא הפעלתו טווח הנסיעה על מטען חשמלי מלא הוא בין 40-70 ק"מ (תלוי באופי ותוואי הנסיעה) ואם צריך להגיע רחוק יותר, הרי שבסיוע מנוע הבנזין טווח הנסיעה יכול להגיע עד ל-550 ק"מ.
שברולט וולט יוצאת לדרך בישראל
צילום: תומר פדר, יצרן
יחידת ההנעה של הוולט ניזונה ממערך הכולל מעל 200 יחידות ליתיום-איון קטנות. הספק המנוע החשמלי המירבי (המניע את הגלגלים הקדמיים) הוא כ-150 כ"ס, עם מומנט מירבי של כ-38 קג"מ. התאוצה מ-0-96 קמ"ש אורכת פחות מ-9 שניות והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-160 קמ"ש. את האנרגיה החשמלית ממלאים באמצעות שקע (Plug-In) כאשר טעינה אורכת בין 4-8 שעות (תלוי באמפר).