סבסטיאן פטלסבסטיאן פטל המשיך במסע הנצחונות שלו גם בגרנד פרי האירופי, אשר נערך במסלול הרחובות של ולנסיה, ספרד. אחרי המירוצים האחרונים, היה האירוע בוולנסיה דל יחסית באירועים, ופטל שהיה המהיר ביותר בהקפות הדירוג, נטל את ההובלה באופן ברור למדי מהזינוק ולא שמט אותה. הוא הוכיח בכך שההפסד בקנדה היה תקלה חולפת.

במקום השני סיים יקיר האוהדים הספרדים, פרננדו אלונסו, שהביא את פרארי לתוצאה הטובה ביותר שלה השנה. אלונסו עשה זאת אחרי קרב טקטי מעניין עם מרק וובר ברד-בול. הוא עקף אותו על המסלול, אך אחרי כן איבד את המקום השני בהחלפת הצמיגים השנייה. ואולם בהחלפה השלישית הוא הצליח לצאת לפני וובר ולהבטיח את המקום שני.
רביעי סיים לואיס המילטון, שלא הצליח לסכן את המובילים במירוץ מאכזב למדי עבור קבוצת מקלארן, שלא נראתה תחרותית במיוחד. פיליפה מאסה בפרארי, שבשלבי הפתיחה היה רביעי, איבד מקום בהחלפות הצמיגים אבל הצליח לסיים לפני ג'נסון באטון שסבל מתקלה במערכת הקרס. שביעי סיים ניקו רוזברג בעוד מירוץ בינוני לקבוצת מרצדס, כאשר חברו לקבוצה מיכאל שומאכר מסיים הרחק מאחור אחרי תאונה עם פטרוב. שמיני סיים חיימה אלגוסארי בטורו רוסו, לפני אדריאן סוטיל בפורס-אינדיאה, וניק היידפילד ברנו. באופן מעניין אף מכונית לא פרשה מהמירוץ בוולנסיה.

גרנד פרי אירופה
1. סבסטיאן פטל – רד-בול
2. פרננדו אלונסו – פרארי
3. מרק וובר – רד-בול
4. לואיס המילטון – מקלארן
5. פיליפה מאסה – פרארי
6. ג'נסון בטון – מקלארן
7. ניקו רוזברג – מרצדס
8. חיימה אלגוסארי – טורו-רוסו
9. אדריאן סוטיל – פורס אינדיאה
10. ניק היידפילד – רנו

אליפות העולם לנהגים
1. סבסטיאן פטל – 186 נק'
2. ג'נסון בטון – 109 נק'
3. מרק וובר – 109 נק'
4. לואיס המילטון – 97 נק'
5. פרננדו אלונסו – 87 נק'

אליפות העולם ליצרניות
1. רד-בול – 195 נק'
2. מקלארן – 106 נק'
3. פרארי – 129 נק'
4. רנו – 61 נק'
5. מרצדס – 58 נק'