טויוטה פריוס פלאג-אין
הקרב על החשמל לרכב וצורת הרכישה שלו מתחיל להתחמם, כאשר מגוון מכוניות שנעות על חשמל בדרך כזו או אחרת קרבות לשיווק בארץ. ביוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, מעוניינים לאפשר ללקוחותיהם להטעין את מכוניתם משקע ביתי ללא תיווך.

"אנחנו בעד הטענה בבית הצרכן דרך רשת החשמל הציבורית והזולה", כך אמר רן דנאי, מנכ"ל טויוטה ישראל, בהשקת הגרסה הנטענת של טויוטה פריוס. לגרסה זו מצברים משודרגים והיא יכולה לנוע עד 24 ק"מ ללא בנזין, ולהיטען משקע חשמלי.
"אנחנו בעד טעינה ביתית כי הרכב מספיק בטוח לכך. אנחנו מודעים שהכיוון בארץ הינו שונה, ומעריכים שזה ייקר זאת. על פי מחירי החשמל, הטענה מלאה של הפריוס עולה 1.70 שקל – שמספיקים ל-24 ק"מ. כל סטייה כתוצאה ממיסוי על חשמל לטעינת מכוניות או הקמת גוף מנהל שישלוט בטעינה ויקבל רווחים, היא פחות רצויה. אנחנו רוצים חופש לצרכן בטעינה". בכך התייחס דנאי לאלטרנטיבה, חברת בטר פלייס, שמציעה חבילות טעינה הכוללות חשמל שנרכש מיצרנית החשמל ורווח לחברה המתווכת.

דנאי גם התייחס לשאלה האם תוכר הפריוס הנטענת כמכונית חשמלית או כלאיים, מה שעשוי לשנות מהותית את מחירה (כ- 170,000 שקל אם תוגדר כחשמלית לעומת כ-200,000 שקל בהגדרת כלאיים). "אנחנו רוצים להאמין שהמדינה מעוניינת להפחית את פליטת המזהמים, ולכן תפעל לסייע לרכוש את המכונית במחיר יותר זול. כמו שהמדינה בחרה לסייע לכלי רכב היברידיים וחשמליים, צריך לבחון את סל האפשרויות ולאפשר יותר מפתרון אחד לנסיעה מופחתת מזהמים".