הגה מגע, למה זה טוב?קבוצת חוקרים גרמניים הציגה אב-טיפוס ראשון של הגה-מגע, קרי: מסך דיגיטלי עליו מצויר גלגל הגה המופעל באמצעות מגע. מדובר בחומר אקרילי שמאחוריו נוריות LED ומצלמת אינפרא- אדום. המצלמה "מלקטת" את האור המתקבל ממגע הידיים והאצבעות במסך ומתרגמת את רצף הבזקי האור לתנועה. כמובן שכמו בגלגלי הגה מודרניים, גם המסך מאפשר להפעיל מערכות רבות נוספות, בכלל זה מחווני אור ואיתות, מזגן, מערכת שמע, ניווט וכיו"ב. מטרת המפתחים היא לאפשר לנהג להתמקד בנהיגה ולהקטין למינימום את ההתעסקות בתפעול המערכות השונות ברכב. מדובר, כאמור, בשלב ראשון של פיתוח ומומחים מעריכים שבכדי להגיע למערכת אמינה שתפעל כמו שצריך יש עדיין דרך ארוכה ויקרה. וכאן נשאלת שאלת התם: למה זה טוב?

בגרמניה בעיקר, אך במדינות אירופאיות נוספות כבר מושמעות ביקורות נוקבות לגבי המערכת שהוצגה, שרובן ככולן טוענות שאין צורך בעוד מסך, עוד ריכוז נתונים שמתיימר להקל על הנהג ובעוד תלות במערכת דיגיטלית רגישה ועדינה המפעילה מערכת סופר-חשובה בנהיגה.
בשלב זה כנראה שרק אלוהים יודע מה יקרה בעת קריסת מערכת החשמל או איזה שבב דיגיטלי של הגה המגע בשעת נהיגה – או כיצד יושפע המסך הרגיש ממגע לא מתוכנן (קצה השרוול, אגודל שלא במקום וכיו"ב). גם התפעול עצמו – העברת היד מעל למסך במקום לפיתת ההגה – אינו מעורר תגובות אופטימיות ונראה שמדובר באחת ההמצאות שלא ממש צריך, למרות שהיא נשמעת כרעיון מבריק... ומי יודע, אולי נראה את הגה-המגע לבסוף במשחק מחשב כלשהו, ואז אלמנט הסכנה יורד למינימום ויסתכם לכל היותר בכניסה בקיר וירטואלי.