אופל אינסיגניה OPC. האם אופל עומדת למכירה?
האם האמריקנים עומדים למכור את אופל? בשיאו של המשבר בתעשיית הרכב האמריקנית, ג'נרל מוטורס עמדה בפני חתימה על הסכם למכירת אופל לידי יצרנית החלפים מגנה-שטייר. מהלך זה בוטל בדקה ה-91 לאחר שההסכם כבר נחתם, אך למרות פשיטת הרגל של יצרנית הרכב האמריקנית, הפור נפל להשאיר את אופל בסל המותגים המדולל.
אלא שכעת נדמה שבג'נרל מוטורס עדיין שוקלים למכור את אופל, שמתקשה לייצר רווחים עבור האמריקנים. המגזין הגרמני הנחשב 'אוטו-בילד' ועיתון 'שפיגל' מדווחים מפי מקורות ב-GM, כי היצרנית שוקלת שוב למכור את אופל. זאת, למרות שדגמים כמו אופל אסטרה כמו גם אופל אינסיגניה נהנים מהצלחה יחסית למכוניות שהחליפו. את המהלך ניתן להסביר בכך שהאמריקנים מעדיפים להתמקד בשברולט כמותג גלובלי, ולבסס את מעמדו באירופה על חשבון אופל.
לפי הדיווחים, בין הגורמים שהביעו עניין ברכישת המותג, שנמצא בבעלות אמריקנית מלאה מאז 1931, נמצאות מספר חברות סיניות וגם מי שקונה כמעט כל מותג פנוי, קבוצת פולקסווגן. אם אכן תרכוש את אופל, יהיה מדובר במהלך עם סימליות לא מעטה, שכן בראשית המאה ה-20 אופל הייתה יצרנית הרכב הגרמנית הגדולה ביותר, בעוד שכעת מקום זה שמור לפולקסווגן.